شناسهٔ خبر: 174314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ورود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس ترکیه‌ای و عراقی برای کمک به جابه‌جایی زائران اربعین آذربایجان‌شرقی

مدیر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت ترکیه‌ای برای اعزام ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وی آی پی با ظرفیت هر دستگاه ۵۴ نفر و شرکت عراقی برای اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس تعهد کرده‌اند تا از این اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی استان از مبدا تبریز تا مرز مهران و نجف استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اروجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به آغاز عزیمت زائران اربعین استان از ۱۶ مرداد اظهار کرد: از ۶۸ هزار زائر آذربایجان شرقی ثبت‌نام کننده در سامانه سماح ۳۴ هزار نفر اتوبوس را به عنوان وسیله حمل و نقل خود در این سفر معنوی انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۷۵۰۰ زایر اربعین از آذربایجان شرقی از نقاط مرزی به کشور عراق عزیمت کرده که و برای تسهیل رفت و آمد و جا به جایی این زائران بخش مهمی از ظرفیت ناوگان حمل و جاده‌ای استان یعنی ۳۷۰ دستگاه اتوبوس مسافربری در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در خصوص تمهیدات صورت گرفته توسط این مجموعه برای ایام اربعین نیز گفت: ۱۵۰ اتوبوس شامل ۱۳۰ دستگاه از ترکیه و ۲۰ دستگاه از عراق به‌صورت اختصاصی برای افزایش ظرفیت مسافربری در ایام اربعین به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان اضافه شده است.

علیزاده تصریح کرد: این اقدام بر اساس تجربه سال گذشته و اضافه شدگان ۲۰ دستگاه از اربیل برای تسهیل حمل‌ونقل مسافران اربعین از استان انجام می‌شود که تأثیر بسزایی در تسهیل رفت و آمد جاده‌ای در این ایام دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال در عملیات جابه‌جایی زائران اربعین حسینی ۷۴۰ راننده اتوبوس و ۳۰ راننده ذخیره در مواقع ضروری برای جابه‌جایی با رانندگان اصلی، فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن‌ها ۲۵ نفر از عوامل راهداری استان با استقرار در پایانه مرزی مهران آماده ارائه خدمات به زائران هستند.