شناسهٔ خبر: 174362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی پایانه مرزی تمرچین برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی۱۴۰۳

58b488d7-fa9d-444d-bd66-6f8d41ddc992.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آمادگی پایانه مرزی تمرچین برای سومین سال متوالی برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در حاشیه بازدید معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پایانه مرزی تمرچین ضمن دعوت از هم‌وطنان برای انتخاب پایانه مرزی تمرچین به‌عنوان مرز خروجی از کشور افزود: در طول ۴ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان در راستای ایمن سازی و توسعه محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین هزینه شده است.

دست نشان اظهار کرد: روکش آسفالت به طول ۲۵کیلومتر، خط کشی به طول ۱۵۰۰کیلومتر، نصب نیوجرسی به طول ۳۲کیلومتر از جمله اقدامات مهمی بوده که اداره کل راهداری استان در مسیر کریدور اربعین در سال جاری انجام داده است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی در مسیر محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی تمرچین در جهت افزایش ایمنی و آگاهی بخشی به زائرین اربعین حسینی نصب شده است، اظهار کرد: نصب ۳۸گیت، ۷۳چشمه سرویس بهداشتی، نصب ۲۱دستگاه آبخوری، تامین برق و آب و فضا سازی المان‌های اربعین، نصب ۲۲برج روشنایی از جمله اقدامات اداره کل برای اربعین سال جاری در پایانه مرزی تمرچین است.

دست نشان با اشاره به اینکه با طرف مقابل در خصوص نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل هماهنگی‌های لازم انجام شده است، افزود: همچنین برای اربعین امسال ۵موکب در پایانه مرزی تمرچین جهت اسکان و تغذیه زائرین در حال استقرار است.

وی با ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا از زائرین اربعین حسینی در کشور به‌ویژه زائرین استان‌های هم‌جوار درخواست می‌شود پایانه مرزی تمرچین را به دلیل شرایط آب‌وهوایی مناسب برای خروج خود انتخاب کنند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۴ماهه سال جاری تعداد مسافرین عبوری از پایانه مرزی تمرچین ۳۵۸هزار نفر بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خود ۳۴درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد: در ۴ماهه سال جاری میزان تردد ناوگان مسافری استان با ۵۰۲۱تردد رشد ۱۵ درصدی داشته است همچنین آمار تردد ناوگان باری نیز در این مدت زمان بیش از ۵۲هزار دستگاه بوده که افزایش ۸۴درصدی دارد.