شناسهٔ خبر: 174512 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

صنعت فرودگاهی کشور با رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری و سند جامع هوشمندسازی وارد عصر جدید شد

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های کشور گفت: اقدام امروز و تفاهم نامه های که منعقد شده می تواند جهت گیری جدید را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران، با بیان اینکه آسمان ایران برای عبور پروازها باید جذاب‌تر شود، گفت: احکام بسیار خوبی در برنامه هفتم در واگذاری فرودگاه‌ها دیده شده که این موضوع دست فرودگاه‌ها را باز گذاشته است.

بذرپاش با بیان اینکه اقدام امروز و تفاهم نامه‌های که منعقد شده می‌تواند جهت گیری جدید و متفاوت در صنعت هوایی و فرودگاهی کشور رقم بزند، گفت: بعد از مرحوم قاسمی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنده قرار داده شد، از ابتدای حضور تاکید کردم که باید فرودگاه‌های کشور واگذار شود و تصدی‌گری دولت کار درستی نیست زیرا ظرفیت مدیریتی دولت را اشغال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند کیفیت بالاتری در بخش خدمات ارائه کند و از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه فرودگاه‌های جدید و پیشبرد اهداف استفاده شود، گفت: نمونه این اقدام هوشمندسازی فرودگاه‌های کشور است.

بذرپاش بیان کرد: با اطلس سرمایه‌گذاری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد.  

وی با بیان اینکه مردم از دولت توقع افزایش خدمات در کنار توسعه ناوگان دارند و با انجام این اقدامات سال آینده سال خوبی برای ناوگان هوایی به شمار می‌رود، گفت: به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند، شرکت‌های هواپیمایی برای تامین ناوگان مورد نیاز خود اقدام می‌کنند و این رویه با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی کشور زیان‌ده نیستند بلکه حاشیه سود این شرکت‌ها متفاوت است، گفت: باید خدمات فرودگاهی متنوع و بیشتر شود زیرا مسافران این مطالبه را دارند.

وی افزود: ما باید به سمت فرودگاه‌های نسل ۳ و ۴ حرکت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کاهش محدودیت‌های پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگیری‌ها وجود دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای پروازهای عبوری دارد.

بذرپاش گفت: در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی داده شده است. همچنین با تلاش‌های دولت سیزدهم دبیرخانه ترانزیت و مدیریت مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.