شناسهٔ خبر: 174728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی میدانی روند عملیاتی طرح های مسکن و بازآفرینی شهرستان‌های چاراویماق و هشترود

1 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در سفر یکروزه به شهرستان های هشترود و چاراویماق، به بررسی میدانی روند عملیات اجرایی طرح های نهضت ملی مسکن و بازآفرینی شهری شهرستان های هشترود و چاراویماق پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در سفر یکروزه به شهرستان‌های چاراویماق و هشترود، به همراه مرضیه فرقانی رئیس اداره نظارت بر طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری، روسای شهرستانی و کارشناسان مرتبط، روند عملیات اجرایی طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری در این شهرستان‌ها را بررسی و پیگیری‌های لازم جهت رفع و احصاء موانع و مشکلات را انجام داد.

نجفیان ضمن دیدار با فرماندار هشترود و بررسی طرح‌های مرتبط، دستورات مقتضی در خصوص تملک سه قطعه باقی مانده در طرح ساماندهی پیرامون مسجد جامع هشترود صادر و همچنین مقرر گردید جهت تسریع در عملیات اجرایی این سایت، اقدامات مقتضی در خصوص جذب اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات شرکت باز آفرینی شهری به مبلغ حدود ۲۰میلیارد ریال به عمل آید.

وی در ادامه از پروژه اقدام مشترک ساماندهی مسیل سید دره سی بازدید و با حضور در شهرستان چاراویماق به همراه فرماندار این شهرستان، از عملیات اجرایی طرح آماده سازی سایت ۳.۶ هکتاری قره آغاج که با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی عملیات تسطیح و خاک‌برداری آن اتمام یافته است بازدید و دستورات مقتضی جهت تکمیل عملیات و اجرای تاسیسات زیربنایی لازم را صادر شد.

در این سفر یکروزه، معاون مسکن و ساختمان به همراه مدیران و کارشناسان مرتبط از خانه‌های سازمانی در حال اخذ مجوز پروژه مشارکتی نیز بازدید و به بررسی روند اجرایی سایت ۴۸هکتاری قره آغاج و ۱۴۸هکتاری هشترود که الحاق آنها اخیراً در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده، پرداخت.