شناسهٔ خبر: 17476 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

تصویب طرح هادی در بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور/ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، نیاز سالیانه اعتبارات بنیاد مسکن

شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه اغلب پیشنهادات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه ششم توسعه گنجانده شد گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد روستاها دارای طرح هادی هستند و در ۹۰ درصد از آنها طرح‌هادی به تصویب رسیده است.

محمدرضا شاملو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره پیشرفت طرح هادی از جمله برنامه‌های تعریف‌شده در برنامه چهارم توسعه و دلایل طولانی شدن آنگفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، حکمی وجود دارد که دولت باید اعتبارات موردنیاز برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا پایان برنامه پنجم را تامین می‌کرد اما با توجه به کسری بودجه دولت بویژه در این سه سال اخیر اجرای صددرصدی این طرح در تمامی روستاهای کشور به طول انجامید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: خوشبختانه در تهیه طرح با برنامه‌ریزی گسترده‌ای که انجام شد در حال حاضر بیش از  ۹۵ درصد روستاها دارای طرح هادی هستند یا طرح هادی برای آن‌ها در دست تهیه است. طرح هادی نزدیک به ۹۰ درصد روستاها مصوب شده است و جزو معدود دستگاه‌هایی هستیم که به هدف کمّی در این بخش رسیده‌ایم.

شاملو ادامه داد: اجرا کار بسیار پرهزینه‌ای است و بنیاد برای اجرای طرح‌های تعریف‌شده، سالیانه در حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. با توجه به مشکلاتی که در درآمدهای دولت در دو تا سه سال گذشته وجود داشت میزان تخصیص اعتبارات محدود بود که امیدواریم بتوانیم از سال آینده و با شروع برنامه ششم کار گسترده‌تری را شروع کنیم.

این مقام مسئول در بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: پیشنهادات خوبی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ستاد برنامه ششم توسعه ارایه شد که در اسناد برنامه، اغلب پیشنهادات گنجانده شده و امیدواریم پس از تصویب قانون ششم توسعه، ابزارهای لازم برای این بخش تامین شود.

وی در پایان درباره وضعیت پنج درصد باقی‌مانده‌ روستاها که هنوز طرح هادی برایشان تهیه نشده است گفت: عمدتا در روستاهای بسیار کوچکی که کمتر از ۲۰ خانوار در آنها ساکن هستند، بخش‌های کارگاهی یا واحدهای نظامی این طرح‌ها به تصویب نرسید. همچنین تعدادی نیز روستاهای پراکنده‌ای بودند که جزو اولویت‌های استان نبودند که با توجه به محدودیت‌های مالی موجود در سه ساله اخیر ترجیح داده شد تا طرح هادی ابتدا برای روستاهای بزرگ دارای سکنه تهیه بشود و بتدریج ساماندهی صددرصدی صورت بگیرد. /  

نظر شما