شناسهٔ خبر: 174834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت محل اقامت شرط بهره مندی از خدمات دستگاه‌های دولتی

سامانه املاک و اسکان کشور - اصفهان راهبر استان قم در سامانه املاک و اسکان کشور گفت: برای بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی، ضروری است نسبت به خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، کریم دلفانی اظهار کرد: واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی محسوب و مشمول مالیات می‌شوند.

دلفانی افزود: تمامی مستاجران و موجران باید در سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.

وی گفت: عدم ثبت اطلاعات محل اقامت، علاوه بر تلقی واحد مسکونی به عنوان خانه خالی و مشمول مالیات شدن، محرومیت از خدمات دستگاه‌های دولتی را در پی دارد.

دلفانی تصریح کرد: تمامی خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهی نامه را صرفاً با اخذ کد ملی و بر اساس کد پستی یا شرح نشانی یکتای درج شده در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه نمایند. در نتیجه برای اشخاصی که اطلاعات محل اقامت اصلی خودشان را در سامانه ثبت نکرده باشند اخذ خدمات از دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته وی، برای تعدادی از هم استانی‌ها، پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی در حال ارسال است که این امر به دلیل عدم ثبت اطلاعات محل اقامت وی بوده است.

دلفانی اظهار کرد: در صورت دریافت پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی، اولین اقدام، ثبت اطلاعات سرپرست خانواده در سامانه اسکان و املاک کشور است و در صورت احراز صحت و درستی اطلاعات، از شمول مالیات خارج خواهد شد.

راهبر استان قم در سامانه املاک و اسکان کشور در پایان گفت: کلیه شهروندانی که پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی را دریافت نموده‌اند می‌توانند در صورت هرگونه سوال یا ابهام با شماره پشتیبانی 02191002068 تماس حاصل نمایید.