شناسهٔ خبر: 174847 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خروج بیش از ۸۰۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای خوزستان

شلمچه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به تردد یک میلیون ۴۵۸ هزار و۸۸۷ نفر از دو پایانه‌ شلمچه و چذابه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون، ۸۹۸ هزار و ۵۱۹ ایرانی و ۱۰۸ هزار و ۳۵۱ خارجی از مرزهای خوزستان برای اربعین خارج شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پانزدهمین روز از ماه صفر، ۱۷۶ هزار و ۵۰۸ زائر اربعین از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان تردد کردند که از این تعداد ۵۷ هزار و ۵۲۷ نفر مربوط به چذابه و ۱۱۸ هزار و ۹۸۱ تردد مربوط به پایانه شلمچه است.

وی افزود: در این روز در مجموع ۸۵ هزار و ۴۵۵ ایرانی وارد و ۶۵ هزار و ۹۷۱ ایرانی برای زیارت اربعین از کشور خارج شده‌اند، علاوه‌بر آن ۱۸۸۱ خارجی وارد شده و خروج ۲۳۲۰۱ هزار و ۵۸۰ خارجی طی روز گذشته در هر دو پایانه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: از ابتدای ماه صفر تاکنون، در مجموع یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۸۷ تردد در دو پایانه مرزی خوزستان ثبت شده که ۳۳۹ هزار و ۲۷۶ مورد مربوط به چذابه و یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۱۱ تردد هم در شلمچه ثبت شده است با این حال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

جولانژاد اضافه کرد: از این تعداد تردد، ۴۲۵ هزار و ۲۱۵ ایرانی وارد، ۸۹۸ هزار و ۵۱۹ ایرانی خارج، ۲۶ هزار و ۷۰۲ خارجی وارد و ۱۰۸ هزار و ۴۵۱ خارجی نیز از طریق دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه خارج شده‌اند.