شناسهٔ خبر: 174939 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای تأمین اتوبوس‌های برگشت زائران اربعین از مرز مهران

مالواجرد در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت: تمهیداتی برای اعزام تعداد بیشتری اتوبوس به پایانه مرزی شهید سلیمانی(مهران) برای انتقال زائران در روزهای اوج بازگشت اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه یکم شهریور ماه در حاشیه بازدید از پایانه‌های مرزی ایلام در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که در اولین ماموریت استانی عازم ایلام شدم تا از پایانه‌های مرزی این استان و شرایط نقل و انتقال زائران اربعین بازدید داشته باشم.

وی با اشاره به بازدید از پایانه مرزی شهید سلیمانی(مهران) گفت: در ایام اوج بازگشت زائران اربعین قرار داریم و بیش از ۲۲۰ هزار زائر اربعین به کشور بازگشته اند.

صادق‌مالواجرد با اشاره به در نظر گرفتن اتوبوس‌هایی برای نقل و انتقال زائران به مراکز استان‌ها اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد زائران در کل مرزها با وسیله شخصی جابه‌جا شده اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه‌های مرزی از جمله افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها، ایجاد مواکب و اقدامات زیرساختی توضیح داد: آسفالت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر، نصب بیش از ۵۰ هزار متر مربع سایه بان، نصب مه پاش‌ها و ... از جمله  اقداماتی است که با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بیش از ۱۰ دستگاه‌ مرتبط با سفرهای اربعین انجام شده است.

وی در ادامه یادآور شد: تمهیداتی برای اعزام تعداد بیشتری اتوبوس به پایانه مهران برای انتقال زائران در روزهای اوج بازگشت اندیشیده شده است.

صادق‌مالواجرد تاکید کرد: استان ایلام، گرانیگاه زائران کربلاست و نیاز به توجهات ویژه دارد، بنابراین تعداد اتوبوس‌های ناوگان این استان باید سهم بیشتری از کل کشور داشته باشد و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.