شناسهٔ خبر: 17522 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی کشور انجام‌ شد؛

بازدید معاون وزیر از بیمارستان در حال ساخت آستارا گیلان

بازدید محمد جعفر علیزاده، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی وعمومی‌کشور در سفری به گیلان از بیمارستان درحال احداث آستارا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  معاون وزير راه و شهرسازي و هيات همراه پیش از ظهر امروز -شنبه دهم بهمن ماه جاری - با هدف بررسی روند پیشرفت بیمارستان درحال احداث آستارا از این مرکز درمانی بازدید کرد و برای  تسریع در ساخت این پروژه دستوراتی نیز صادر کرد.

محمد‌جعفر علیزاده در این بازدید با اشاره به اینکه این بیمارستان خرداد‌ماه سال آینده به‌ بهره‌برداری خواهد‌ رسید گفت: تعداد ۶ پروژه بیمارستانی در گیلان در حال احداث است که بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا با پیشرفت ۹۴درصدی یکی از آنها است.

 این معاون وزیر با اعلام اینکه با بهره‌برداری از فضاهای درمانی و بیمارستانی در سطح کشور تا پایان سال جاری ۲۴ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود، افزود: با وجود تنگناهای اعتباری، دولت در مقوله سلامت چشم انداز روشنی ترسیم کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان، وی اضافه کرد: با توجه به نگرش دولت در طرح تحول نظام سلامت و توسعه فضاهای فیزیکی درمانی و بهداشتی، امسال ۱۴بیمارستان دیگر نیز در کشور مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۱۳هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا و چهار طبقه احداث شده‌است که در آن بخش‌هایی مانند اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه، اتاق بستری، مراقبت‌های ویژه، نوزادان، زنان و زایمان، خدمات اورژانسی و رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاهی پیش بینی شده است. /

نظر شما