شناسهٔ خبر: 175271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

افزایش ۱۱ درصدی جابه‌جایی کالا در استان اردبیل

جابه‌جایی بیش از ۱۴ میلیون تن کالا در استان اصفهان در سال جاری مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۱۱ درصدی جابه‌جایی کالا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل نمین با بیان اینکه در ۵ ماهه گذشته بیش از ۲ میلیون تن کالا از استان اردبیل جابه‌جا شده گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا جابجا شده بود افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. 

وی عمده کالاهای جابه‌جا شده را سیمان فله‌ای و کیسه ای، انواع بنزین، آب معدنی، سیب زمینی، سیر، مصالح ساختمانی، شمش آهن، گندم و گازوئیل برشمرد و افزود: در مدت یاد شده ۱۴۱ هزار برگ بارنامه نیز در استان صادر شده است. 

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در صدور بارنامه نیز نسبت به سال قبل که ۱۳۰ هزار برگ بارنامه بود ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در ۵ ماهه گذشته ۸۷۴ هزار تن کالا از شهرستان اردبیل، ۵۲۴ هزار تن کالا از شهرستان نمین، ۲۰۴ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد، ۱۰۱ هزار تن کالا از شهرستان خلخال، ۱۲۰ هزار تن کالا از شهرستان بیله سوار، ۷۹ هزار تن کالا از شهرستان مشگین شهر، ۵۳ هزار تن کالا از شهرستان گرمی و ۷۱هزار تن کالا از شهرستان اصلاندوز جابه‌جا شده است. 

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده افزایش ۱۵ درصدی صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز را یادآور شد و اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل ۷هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادرشده بود که در ۵ ماهه گذشته این رقم بیش از ۸ هزار برگ بارنامه است. 

وی همچنین در ۵ ماهه گذشته از افزایش ۳۴ درصدی جابه‌جایی کالا در شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطرنشان شد: در ۵ ماهه سال قبل ۵۲ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده بود که در ۵ ماهه گذشته این رقم ۷۹ هزار تن بود. 

عضو شورای ترافیک استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل ونقل کالا در حال خدمات‌رسانی به مردم استان هستند. 

وثوقی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.