شناسهٔ خبر: 175293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه نخست سال جاری؛

۳.۷ هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی رفع تصرف فوری شد

سرهنگ موسی عبدلی فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان آذربایجان شرقی از رفع تصرف فوری ۳.۷ هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ موسی عبدلی فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت از اراضی ملی استان با هوشیاری کامل و تمام وقت جهت صیانت و حفظ سرمایه های ارزشمند ملی با تمام توان و تلاش همه جانبه پای کار است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مهم و وظیفه این مجموعه عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴ پرونده به میزان ۳.۷ هکتار از اراضی ملی استان آذربایجان شرقی رفع تصرف فوری شده است.

عبدلی خاطرنشان کرد: در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۰ فقره پرونده اجرای احکام قطعی به نفع دولت انجام شده که مساحت آن نیز ۷.۲ هکتار است و از این تعداد پرونده، ۱ فقره قلع و قمع، ۸ فقره خلع ید و یک فقره نیز تخلیه، اجرای حکم شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه قدم‌های خوبی برداشته است و این روند جهت روشنگری و آگاه سازی مردم تداوم خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران راه و شهرسازی استان به ویژه پرسنل یگان، گفت: مردم عزیز می‌توانند گزارش تخلفات مربوط به زمین خواری، ساخت و سازها و تصرفات غیر قانونی در زمین‌های دولتی و ... را از طریق سامانه ۱۶۵۶ بصورت شبانه روزی به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.