شناسهٔ خبر: 175478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبر داد؛

افزایش ۵۲ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، لطف اله بابایی مدیر پایانه مرزی بیله سوار در جلسه کمیته هماهنگی مرزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۰ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

وی تصریح کرد: این میزان کالا توسط ۱۳ هزار ۹۱۲ دستگاه کامیون از مرز صادر شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار عمده کالای صادراتی را شامل کاشی انواع، فلفل، میل گرد، بادمجان، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، نمک، شیشه انواع و پروفیل برشمرد و افزود: بازار کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز میزبان کالاهای ایرانی است.

بابایی واردات حدود۱۱ هزار تن کالا را توسط ۷۰۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یاد آور شد و گفت: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ترانزیت ورودی ۱۶۴ هزار تن کالا از مرز بیله سوار در ۵ ماه گذشته افزود: این میزان کالا توسط ۷ هزار و ۷۲۴ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار افزایش ۲۲ درصدی ترانزیت خروجی کالا در مدت یاد شده را خاطر نشان کرد و ادامه داد: ۳۱۶ هزار تن کالا توسط ۱۴ هزار و ۵۱۴ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

بابایی مجموع کل واردات، صادرات و ترانزیت ورودی و خروجی ۵ ماه گذشته پایانه مرزی بیله سوار را بیش از ۸۰۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی فعالان عرصه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت شاهد افزایش ۲۶ درصدی این مهم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.