شناسهٔ خبر: 175509 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی ۲ میلیون و ۹۴۰ تردد بین استانی روزانه در ایام پایانی ماه صفر

جاده ترافیکی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در ایام پایانی ماه صفر و با افزایش سفرها به سمت مشهد مقدس، میانگین تردد بین استانی روزانه ۲ میلیون و ۹۴۰ وسیله نقلیه پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش سفرها به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: باتوجه‌به هم‌زمانی تعطیلات پایان ماه صفر با سفرهای اواخر فصل تابستان، پیش‌بینی‌ها از افزایش ۸ درصدی تردد بین استانی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

وی بیان کرد: روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۶ شهریور) روزهای اوج سفرهای بازگشت زائران از مشهد مقدس با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و در روزهای اوج بازگشت مسافران، روزانه بین ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برای جابه‌جایی زائران مورد نیاز است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سهم ناوگان اتوبوسی برای خدمت‌رسانی به زائران را ۴۵ درصد خواند و عنوان کرد: سهم ناوگان مینی‌بوس و سواری ۴۶ درصد، ناوگان بین‌المللی ۸ درصد و ناوگان دربستی یک درصد پیش‌بینی شده است.

تیموری با اشاره به پیش‌بینی اوج انباشت زائران حمل‌ونقل عمومی در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: همچنین بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ زمان اوج سفرهای زائران در مسیرهای بازگشت خواهد بود.

وی تأکید کرد: بیش از ۷۶ درصد زائرانی که با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مشهد مقدس سفر می‌کنند، به ترتیب از استان‌های خراسان جنوبی، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، مازندران، کرمان، یزد، فارس و گلستان اعزام خواهند شد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیشینه تردد بین استانی وسایل نقلیه در روز ۱۶ شهریور و با تردد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو و کمینه تردد نیز برای روز ۱۲ شهریور با تردد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه خواهد بود.

تیموری، میانگین روزانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در انتهای شهریور ماه را ۲ میلیون و ۹۴۰ تردد برآورد و تصریح کرد: بیشترین حجم ورود وسایل نقلیه به استان خراسان رضوی در فاصله روزهای ۱۰ تا ۱۳ شهریور و عمدتأ از استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، مازندران، خراسان جنوبی، کرمان و اصفهان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در ایام سفرهای روزهای پایانی ماه صفر برخی محورهای مواصلاتی به مشهد با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه، در ساعاتی از روز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و سنگین خواهند بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: بر این اساس، محور چناران - مشهد در ساعات ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۱ شهریور ترافیک سنگینی داشته و در مسیر بازگشت در محور مشهد - چناران در ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز ۱۴ شهریور و همچنین ساعات ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۶ شهریور ترافیک سنگینی را تجربه می‌کند.

تیموری گفت: ترافیک در محور باغچه - مشهد از ساعت ۱۵ تا ۲۰ روز ۱۱ شهریور و همچنین ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز ۱۲ شهریور نیمه‌سنگین خواهد بود، در مسیر بازگشت و در محور مشهد - باغچه نیز در روز ۱۴ شهریور در ساعات ۱۳ تا ۲۰ نیمه‌سنگین بوده و در ساعات ۱۳ تا ۱۹ روز جمعه ۱۶ شهریور ترافیک سنگین و راه‌بندان در این مسیر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در محور تربت جام - مشهد در ساعات ۱۴ تا ۱۸ روز ۱۱ شهریور ترافیک وسایل نقلیه نیمه سنگین بوده و در مسیر مشهد - تربت جام در ساعات ۱۴ تا ۱۹ روز ۱۴ شهریور و همچنین ساعات ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۶ شهریور ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود.