شناسهٔ خبر: 175628 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

عملیات اربعین ۱۴۰۳ با جابه‌جایی بیش از نیم میلیون زائر پایان یافت

ببینید | برگزاری نشست هماهنگی پروازهای اربعین با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و مدیران عامل ایرلاین‌ها رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۳ با رکورد جابه جایی بیش از ۵۰۰ هزار زائر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد محمدی‌بخش امروز (شنبه) در نشستی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی درخصوص پروازهای اربعین، جابه‌جایی بیش از نیم میلیون زائر در ایمنی و امنیت کامل را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: عملیات بزرگ اربعین با وجود همه محدودیت ها، با رکورد بی‌سابقه و با رعایت ایمنی و امنیت همچنین با تلاش‌های همه دست اندرکاران مسئولیت پذیر در صنعت هوانوردی به اتمام رسید.

وی گفت: با درایت و هوشیاری خانواده بزرگ صنعت حمل و نقل هوایی، در عملیات پروازهای اربعین امسال شاهد آرامش و رضایت مندی قابل قبول مسافران بودیم.

محمدی بخش در ادامه تصریح‌کرد: عملیات پروازهای اربعین ۱۴۰۳ با رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود و ۵۲۸ هزار و ۸۲۸ زائر توسط چهار هزار و ۱۷۴ پرواز از ۳۴ فرودگاه کشور جابه‌جا شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدرو بیش از پنج‌هزار مجوز پرواز، گفت: در عملیات پروازی امسال، رشد ۲۸ درصدی جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه عملیات پروازی اربعین امسال از ۳۴ فرودگاه کشور انجام شده است، افزود: متوسط زمان تاخیر پرواز در بازه زمانی مذکور در حدود ۳۴ دقیقه گزارش شده است.