شناسهٔ خبر: 17564 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال/ بهره‌برداری ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر/ جزئیات تحویل مسکن مهر در استان‌ها و شهرهای جدید

احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ماه‌های بهمن و اسفند خبر داد و گفت: نیمی از این واحدها در بهمن و مابقی آن‌ها در اسفندماه تحویل متقاضیان می‌شود.

احمد اصغری مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این‌که به مناسبت دهه مبارک فجر تا پایان سال بالغ بر ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در استان‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: برنامه افتتاح این واحدها از هفته گذشته در استان آذربایجان غربی آغاز شد که در این استان هزار و ۹۲۸ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در هفته جاری نیز در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان به ترتیب در روزهای یکشنبه (۱۱ بهمن)، دوشنبه (۱۲ بهمن) و چهارشنبه (۱۴ بهمن) افتتاح واحد مسکن مهر خواهیم داشت.

مهرآبادی با بیان این‌که مجموع افتتاح این چهار استان ۱۷ هزار و ۱۵۹ واحد است گفت: البته ممکن است در صورت آماده شدن تعداد بیشتری از واحدها، حدود ۶۰۰ واحد به این تعداد افزوده شود. زیربنای کل این واحدها حدود یک میلیون و ۷۱۵ هزار مترمربع است و اگر زیربنای مفید این واحدها را به طور میانگین ۸۰ مترمربع در نظر بگیریم یک میلیون و ۳۷۲ هزار مترمربع زیربنای مفید برای افتتاح در این چهار استان آماده شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که متقاضیان واحدهای آماده افتتاح سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند ادامه داد: هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، فاضلاب و گاز تحویل مردم نمی‌شود. تعداد واحدهای مسکن مهری که ساخت آن‌ها به پایان رسیده است بیش از این تعداد است اما برخی واحدها به دلیل عدم تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی قابل تحویل نیستند و بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاد.

وی با اعلام این خبر که در هفته آینده نیز واحدهای مسکن مهر در استان‌های خراسان جنوبی، کرمانشاه و فارس افتتاح خواهند شد افزود: دو هفته بعد نیز برنامه افتتاح‌ها را در استان‌های گلستان، سمنان و اردبیل ادامه می‌دهیم. یعنی تا پایان بهمن ماه در ۱۰ استان افتتاح واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت و در صورت آمادگی سایر استان‌ها ممکن است دو استان دیگر نیز در این مدت در فهرست افتتاح‌ها قرار بگیرند.

مهرآبادی افزود: مابقی افتتاح‌ها در اسفندماه و بر اساس زمان‌بندی انجام شده خواهد بود ضمن این‌که واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در برنامه‌ای جداگانه و توسط مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به افتتاح خواهد رسید. البته آقای نریمان در برنامه‌های خود علاوه بر افتتاح واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید، تمامی واحدهای مسکن مهر آن استان را افتتاح خواهد کرد که در برنامه‌ای جداگانه برنامه‌ریزی شده است.  

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: طبق اعلام مسئولان استان سیستان و بلوچستان، امروز پنج هزار و ۵۰ واحد مسکن مهر در این استان قابل افتتاح است. از این تعداد بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۹۱۷ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۶۰۰ واحد در شهر جدید رامشار قرار دارند.

وی افزود: در استان‌ چهارمحال و بختیاری نیز فردا دو هزار و ۶۵۰ واحد و روز چهارشنبه در لرستان نیز هفت هزار و ۹۶۱ واحد افتتاح می‌شود.

مهرآبادی ادامه داد: تا پایان بهمن ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و حدود ۴۰ هزار واحد نیز در سایر سایت‌های مسکن مهر استان‌ها به افتتاح می‌رسد که در مجموع ۷۵ هزار واحد است. در واقع در استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، گلستان، سمنان، اردبیل و شهرهای جدید اندیشه، گلبهار، هشتگرد، پرند، سهند، صدرا، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، پردیس، مهاجران و شیرین شهر ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه افتتاح می‌شود و سایر واحدها به تدریج در اسفندماه و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته مهرآبادی سایت سیمان سیستان که در شهر زاهدان قرار دارد و به طور نمادین و همزمان با سایر پروژه‌های واقع در استان به افتتاح می‌رسد شامل ۲۱۰ واحد است که ساخت آن‌ها از سال ۱۳۹۰ آغاز شد. جزئیات این پروژه در جدول زیر آمده است:

مشخصات سایت افتتاحیه: ۲۱۰ واحدی سیمان سیستان در زاهدان

نوع سازه

بتنی

سال شروع پروژه

۱۳۹۰

مساحت زمین

۱۸۰۰۰ مترمربع

تعداد کل واحد پروژه

۲۱۰

نوع سیستم گرمایش

پکیج و گازکشی

نوع سیستم سرمایش

کولر آبی

میانگین زیربنای مفید هر واحد مسکونی

۱۰۰

میانگین زیربنای کل هر واحد مسکونی (مشاعات و مفید)

۱۳۸

تسهیلات بانکی برای هر واحد مسکونی

۳۰ میلیون تومان

آسانسور

هر بلوک سه دستگاه دارد

وضعیت انشعابات

نصب شده است

نظر شما