شناسهٔ خبر: 175793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت؛

مدرسه شهید سلیمانی در محله شیخ آباد قم افتتاح شد

مدرسه شهید سلیمانی قم رییس اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران اداره کل راه و شهرسازی استان قم از افتتاح مدرسه شهید سلیمانی در محله شیخ آباد قم و تحویل آن به اداره آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید محسن موسوی زاده متولی، رییس اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مدرسه شهید سلیمانی در محله شیخ آباد قم که توسط این اداره کل احداث شده است در هفته دولت سال جاری افتتاح و به اداره کل آموزش و پرورش استان برای بهره برداری تحویل داده شد.

موسوی زاده اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث این مدرسه از محل اعتبارات بازآفرینی و به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۱۳۹۷ آغاز شد که متأسفانه این روند به دلیل برخی مشکلات از جمله تامین اعتبار لازم، چند سال متوقف شد.

وی افزود: روند اجرایی پروژه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تداوم یافت و در سال جاری همزمان با هفته دولت به مرحله بهره‌برداری رسید و تحویل آموزش ‌و پرورش استان شد.

موسوی زاده در خصوص جزییات اجرایی و عمرانی این پروژه توضیح داد: این پروژه در سه‌طبقه با ۱۲ کلاس درس، ۱۰ اتاق جنبی و اداری، دو کارگاه و آزمایشگاه و ۱۱۵ مترمربع نمازخانه، بر اساس آخرین استانداردها و ضوابط فنی روز اجرایی شده است.

وی تصریح کرد:  برای ساخت این مدرسه 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص سایر اقدامات این اداره کل در حوزه بافت فرسوده گفت: این اداره کل، دبیر ستاد بازآفرینی شهری و پیشران توسعه در بافت فرسوده قم است که ذیل ماموریت های این ستاد اقداماتی از جمله ساخت مدرسه ثامن الحجج در محله شهید دل آذر، مدرسه ناصر شهریور در محله چهار مردان، کلانتری 13 در محله خاکفرج انجام داده است.

موسوی زاده افزود: همچنین در پروژه احداث فاز پنج عماریاسر و ساماندهی اطراف حرم امامزادگان چهل اختران، باغ مزار قبرستان نو، محله دروازه ری و گیت امنیتی حرم مطهر از ظرفیت اراضی 48 هکتاری به عنوان معوض و برای تملک پلاک های در مسیر پروژه استفاده شد.