شناسهٔ خبر: 175952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام اجرای ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت در محور خنداب - پل دوآب در استان مرکزی

میکروسرفیسینگ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برای ارتقای کیفیت رویه آسفالتی راه‌های استان، در محور خنداب - پل دوآب به طول ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شد و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده برای نگهداری از راه‌های موجود با هدف ارتقای کیفیت راه‌های استان گفت: امسال در محور خنداب - پل دوآب روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ به طول ۱۵ کیلومتر اجرا و مورد بهره‌برداری کاربران جاده‌ای قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هزینه اجرای این طرح برابر با ۲۵۰ میلیارد ریال بوده و از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح، درزگیری ترک‌های سطحی رویه آسفالتی نیز در این محور انجام شده تا نفوذپذیری به لایه‌های زیرین جاده به حداقل برسد.

جهانی یادآور شد: در یک سال اخیر برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌های شهرستان خنداب اقدامات خوبی از جمله اجرای روکش آسفالت در محورهای خنداب - ملایر، دیزآباد - جیریا و اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیـل در محورهای روستایی دهنو، جوشیروان، حسین آباد، دهچال، فوران، وروانق و نصیرآباد نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین در زمینه ساخت راه‌های روستایی، رفع نقاط پرتصادف و ارتقاء ایمنی راه‌های شهرستان خنداب اقدامات خوبی بعمل آمده که از آن جمله می‌توان به ساخت راه روستایی دارانجیر و مؤک، ایمن سازی سه نقطه پرتصادف با اجرای روشنایی نقطه‌ای، اجرای خط کشی، شانه سازی و اجرای شیب شیروانی در محورهای خنداب - پل دوآب و دیزآباد - جیریا و عملیات در دست اقدام رفع نقطه پرتصادف پیچ خسبیجان و... اشاره کرد.