شناسهٔ خبر: 176263 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه‌آهن:

باید به سمت کاهش تصدی‌گری حرکت کنیم

ذاکری مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر این که باید به سمت کاهش تصدی‌گری حرکت کنیم گفت: شرکت‌های حمل‌ونقلی شکل‌گرفته‌اند تا بخشی از بار را از دوش راه‌آهن بردارند و در مقابل، سیاست‌گذاری، نظارت عالیه و پایش مستمر عملکرد شرکت‌ها بر عهده ما باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن، نخستین جلسه شورای مدیران راه‌آهن به ریاست جبار علی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن، روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور و با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران کل ستادی در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

ذاکری هدف از برگزاری این جلسه را ارزیابی آخرین وضعیت فعالیت‌های معاونت‌های مختلف راه‌آهن عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که با مرور اقدامات معاونین شرکت، بر اساس برنامه‌هایی که تبیین شده و چالش‌هایی که وجود دارد، به دنبال راهکارهایی باشیم که چالش‌ها را کمتر کرده و با سرعت بیشتری به اهداف برنامه هفتم توسعه برسیم.

وی تأکید کرد: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و با همدلی و وفاق و تلاش مضاعف، موانع را از پیش رو برداریم و به اهداف تعیین شده برسیم.

ذاکری با اشاره به اینکه سیستم راه‌آهن به‌گونه‌ای است که مدیران ارشد باید از بدنه کارشناسی وارد این سیستم شوند خاطرنشان کرد: همه مدیران بر اساس عملکرد خود ارزیابی می‌شوند و ملاک حضور آنها، عملکرد آنهاست.

وی به مدیران راه‌آهن تأکید کرد با حضور در جمع همکاران به ترغیب و تشویق آنها بپردازند تا همکاران راه‌آهن با امید به آینده و همدلی و همراهی با اهداف تدوین شده، برنامه‌ها را پیش ببرند.

به گفته ذاکری، ابتلا به کارهای روزمره آفتی است که موجب می‌شود نیروی انسانی کارآمد از چرخه خارج شود، بنابراین باید امید آفرینی در لایه‌های مختلف شرکت راه‌آهن انجام شود و این امر کمک می‌کند که به اهداف و برنامه‌های خود دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بایستی تعامل بین بدنه کارشناسی و مدیران ارشد و ذی‌نفعان شرکت افزایش یابد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه اکنون مانند گذشته نیست که شرکتی، بار را تحویل راه‌آهن دهد و منتظر بماند تا راه‌آهن بار را حمل کند، تصریح کرد: تصدی‌گری شرکت راه‌آهن باید کاهش پیدا کند و راه‌آهن بیشتر عهده‌دار نظارت و پایش باشد.

وی افزود: شرکت‌های حمل‌ونقلی شکل‌گرفته‌اند تا بخشی از بار را از دوش راه‌آهن بردارند و در مقابل، سیاست‌گذاری، نظارت عالیه و پایش مستمر عملکرد شرکت‌ها بر عهده ما باشد.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: البته این امر تغییر در ساختار و چارت سازمانی راه‌آهن را می‌طلبد که نیازمند مطالعات کارشناسی و مشاوران ذی‌صلاح است و باید مرحله‌به‌مرحله و سنجیده این کار را انجام دهیم.

 ذاکری با بیان اینکه بایستی راه‌آهن متولی و سیاست‌گذار حوزه ریلی باشد، اظهار امیدواری کرد: با هم‌فکری مدیران و همکاران شرکت راه‌آهن به اهداف و مسئولیت‌هایی که به راه‌آهن واگذار شده برسیم و مشکلات و چالش‌ها را به حداقل برسانیم.