شناسهٔ خبر: 176279 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

هفته‌ای پربارش برای برخی استان‌های کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام هفته‌ای پربارش در برخی از استان‌های کشور از کاهش نسبی دما طی روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق رخ می‌دهد و فردا علاوه بر این مناطق در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. جمعه نیز در شمال غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه در ارتفاعات شمال‌غرب و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، قزوین، تهران و غرب سمنان و در دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم و ارتفاعات غربی اصفهان، یزد و کرمان بارش تداوم دارد.

رفیعی از کاهش نسبی دما در روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

به گفته وی، از جمعه تا شنبه علاوه بر شرق و جنوب‌شرق در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: تهران در ساعت‌های بعدازظهر افزایش باد دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۳ درجه بالای صفر ثبت شد.

به گفته وی، گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته اهواز با ۴۸ درجه بالای صفر و سردترین منطقه لاله‌زار کرمان با ۳ درجه بالای صفر گزارش شد.