شناسهٔ خبر: 176282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت گرم محور دلی اولاد علی مومن و محور سپیدار پشت کوه جلیل

روکش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت گرم محور دلی اولاد علی مومن و محور سپیدار پشت کوه جلیل در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا پیمانجو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از محور روستایی دلی اولاد علی مؤمن در شهرستان بویراحمد گفت: این محور روستایی در کیلومتر ۴ شهر یاسوج و یکی از معابر روستایی منشعب به محور یاسوج بابامیدان است که بیش از ۲۰ روستا به صورت مستقیم از این معبر بهره مند هستند.

 پیمانجو افزود: دلی اولاد علی مومن دارای زمین‌های کشاورزی، باغات و صیفی جات و یکی از مقاصد گردشگری است و ضرورت نگهداری به جهت موضوع اقتصادی و گردشگری ایجاب می‌کرد که در موضوع حمل و نقل انواع محصولات و عرضه به بازار در این معبر اقدامات‌ ایمن سازی انجام شود.

 وی تصریح کرد: تاریخ قرارداد منعقده بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد به مشخصات پروژه اشاره کرد و افزود: طول اجرای پروژه ۹ کیلومتر به عرض ۵/۶۵ متر و ضخامت ۴ سانتی متر که در دو منطقه شهرستان بویراحمد شامل دلی اولاد علی مومن و پشت کوه جلیل به ممسنی است که این پروژه تاکنون ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.