شناسهٔ خبر: 176316 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ایکائو حوزه‌های امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی کشور را ممیزی می‌کند

ایکائو رئیس کمیته ممیزی امنیت و تسهیلات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از سفر بازرسان ایکائو برای ممیزی حوزه‌های امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی به کشورمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمدرضا بلبلی در نشست برنامه جامع ممیزی ایکائو در حوزه‌های امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی، اظهار کرد: خوشبختانه در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، آخرین وضعیت کنونی تسهیلات فرودگاهی و امنیت هوانوردی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیته ممیزی امنیت و تسهیلات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در این جلسه ایجاد و به‌روزرسانی مستندات این دو حوزه مهم صنعت هوانوردی مورد تاکید قرار گرفت، گفت: با توجه به برنامه جامع ممیزی ایکائو باید در این دو حوزه به سطح استانداردهای ایکائو رسیده، با وحدت رویه در فرودگاه‌های کشور پاسخگوی بازرسان ایکائو باشیم.

بلبلی تاکید کرد: در حوزه امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی رعایت استانداردهای بین‌المللی در دستور کار شرکت فرودگاه ها است تا بتوانیم تا آبان ماه امسال برای انجام این دو ممیزی خود را آماده کنیم.

مشاور مدیرعامل و رئیس کمیته ممیزی امنیت و تسهیلات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی و پایش مستمر آن‌ها دو شاخص مهم و به هم تنیده فرودگاه‌ها است و نظام‌نامه هر دو حوزه در این زمینه باید به‌روزرسانی و پایش شود.

به گفته بلبلی، ارائه تسهیلات فرودگاهی مجموعه‌ای از فرایندهای فرودگاهی است که در پایانه‌ها و ترمینال‌های مسافری انجام می‌شود و فرودگاه‌های بین‌المللی و پرتردد کشور در این ممیزی اولویت استانداردسازی شرکت فرودگاه‌ها است.

 مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: برای انجام این ممیزی باید فرودگاه‌های یاد شده تا پایان شهریور امسال خود را آماده کنند و با رفع مغایرت‌ها باید از این ظرفیت اجرای مقررات ایکائو و ممیزی واقعی این سازمان بین‌المللی برای ارتقای خدمات فرودگاهی در ۵۶ فرودگاه کشور به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه امنیت هوانوردی و تسهیلات فرودگاهی دو شاخص مهم صنعت هوانوردی هستند، افزود: تدوین و به‌روزرسانی نظام نامه‌های مربوطه بر اساس این دو شاخص اعلامی طی برنامه جامع نقشه راهی برای توسعه صنعت هوانوردی و فرودگاهی است که با اجرایی شدن استانداردها و شاخص‌های اعلامی قطعا شاهد تحولات گسترده و مثبتی خواهیم بود.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و مهرآباد برگزار شد، آخرین وضعیت به‌روزرسانی مقررات امنیت هوانوردی و تسهیلات خدمات فرودگاهی کشور مورد بررسی قرار گرفت.