شناسهٔ خبر: 176332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات تکمیلی احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای قم

فنی و حرفه ای قم رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از تامین اعتبار و تکمیل پروژه احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان قم بعد از توقف چندین ساله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید علی طباطبایی اظهار کرد: یکی از وظایف و ماموریت های این اداره کل، اجرای پروژه‌های ساختمانی و تاسیساتی عمومی است که در همین راستا از سال ۱۳۹۰ عملیات احداث دو سوله آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید محلاتی آغاز شد.

وی با اشاره به این که یک سوله در همان سال ها تکمیل و احداث شد، افزود: سوله آموزشی دوم سازه و سفت کاری و نماسازی آن در سنوات قبل اجرا شده و به دلیل عدم تامین اعتبار، نیمه کاره رها شده بود که در سال ۱۴۰۲ برای تکمیل آن، اعتبار لازم تامین شد.

طباطبایی توضیح داد: پس از این تامین اعتبار، قراردادی به منظور تکمیل تاسیسات و نازک کاری به مبلغ حدود ۸.۵ میلیارد تومان منعقد و عملیات اجرایی آن از مهرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

طباطبایی در خصوص جزییات اجرای این پروژه توضیح داد: در این ساختمان، سوله آموزشی به مساحت تقریبی ۱۵۵۰ مترمربع که دارای دو کارگاه آموزشی به صورت مجزا به همراه اتاق مربی و سرویس بهداشتی و آبدارخانه در طبقه همکف و چهار سالن آموزشی به همراه دو اتاق مربی و دو آبدارخانه و دو سرویس بهداشتی در طبقه اول احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون برای تکمیل مرکز فنی و حرفه ای حدود ۸ میلیارد تومان هزینه شده و برای تجهیز و خرید دستگاه های سرمایشی و گرمایشی و ... به حدود ۱۲میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گفته رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، این مرکز که در میدان شهید محلاتی قرار دارد با تامین اعتبارات لازم آبان ماه سال جاری به صورت کامل به بهره برداری می‌رسد.