شناسهٔ خبر: 176435 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

ضرورت آسیب‌شناسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مدیران این سازمان بر ضرورت آسیب شناسی دقیق پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از برگزاری نشست مشترک با سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان، گفت: بیش از ۴۹ هزار پروژه‌آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در کشور در مراحل مختلف طراحی و اجراست و عملیات اجرایی بیش از ۲۹ هزار پروژه در کشور آغاز شده که این حجم از پروژه نیاز به آسیب‌شناسی دقیق و یافتن مسائل و مشکلات موجود در آنها دارد.

مالکی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست همچنین بر اهمیت تسریع در پاسخگویی به تقاضاهای مردم و همچنین نهادهای نظارتی سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد و افزود: شایسته نیست که نامه‌ای در سازمان بدون پاسخ بماند و کارشناسان و مدیران باید پاسخگویی در مقابل مراجعان و نهادهای نظارتی را در اولویت خود قرار دهند.

وی ادامه داد: تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود.

گفتنی است توسعه سامانه‌های مرتبط با فعالیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن، آسیب‌شناسی در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت، پیگیری و تدوین پایش برنامه اجرایی و ارزیابی ۶ ماهه استان‌ها و گزارش عملکرد دفاتر تخصصی این سازمان از دیگر مواردی بود که در نشست شورای مدیران سازمان ملی زمین و مسکن به آنها پرداخته شد.