شناسهٔ خبر: 176512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح و رگلاژ حدود یک‌هزار کیلومتر از راه‌های شهرستان مشگین شهر

ببینید|عملیات لکه گیری و‌ روکش آسفالت محور‌ روستایی دروان -خوراس از توابع بخش  مرکزی کرج  توسط راهداری استان البرز رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: حدود یک‌هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی این شهرستان در ۵ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از محورهای فرعی با بیان اینکه در ۵ ماهه گذشته محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با استفاده از ۶۳۳ تن آسفالت سرد و گرم لکه گیری شده گفت: در این مدت راهداران ۲۹ دستگاه از پل و آبروها را تنقیه، پاک‌سازی و زهکشی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۵ ماهه گذشته اصلاح و بازسازی ۴۸۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه توسط راهداران انجام شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۳۹۰متر مکعب مصالح در پرتگاه‌ها دپوریزی کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در این مدت اصلاح افتادگی ۲۹۰ کیلومتراز شانه راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: بیش از ۱۶ کیلومتر از راه‌های روستایی (آقبلاغ گدوک، مازافا-قره آغاج پشته، لنج آباد، ساربانلار، قادرلو و ساوجبلاغ) بهسازی و زیرسازی شده است.

فرج پوردر ۵ ماهه گذشته از آسفالت ریزی بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان مشگین شهر خبر داد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده جهت حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌عنوان سرمایه ملی برای جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۸۹ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۹مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورت‌جلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده،۲ مورد تخریب با حکم قضایی انجام و ۱۴مورد مجوز ساخت و ساز درپنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ صادر شده است.

وی خط کشی ۵۱۹ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، بازگشایی ۹۲ دستگاه آبچکان پل‌ها و پاک‌سازی قرنیز پل‌ها، رنگ آمیزی ۴۹۰ متر سرعت کاه‌ها، رنگ آمیزی سایبان ۳ دستگاه، رنگ آمیزی ۹۷۰متر نرده پل‌ها، نصب ۴۲۰ عدد تابلوهای ایمنی، بازدید از مجتمع خدماتی راه‌های مواصلاتی،۵ مجتمع ۳۹ بار، تعمیر و ترفیع ۱۰۴ شاخه گاردریل، شستشوی ۲۳۲۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، انجام ۴۰ کیلومتر برف‌روبی راه‌های روستایی و ۵۰ تن نمک پاشی، نگهداری ۷۵عدد چراغ‌های چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۵ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در مدت یاد شده به جابجایی ۷۹ هزار تن کالا توسط ۱۳ شرکت حمل و نقل فعال اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۱ هزار و۹۷۲ نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ در صد کاهش نشان می‌دهد .

فرج پور با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴ کیلومتر بزرگراه،۱۳۴.۵ راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی،۵۱۷ کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷ راه شوسه،۲۸۴.۷ راه خاکی، ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.