شناسهٔ خبر: 176612 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار باران و رعدوبرق در نواحی مختلف کشور تا پایان هفته

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار باران و رعدوبرق در نواحی مختلف شمالی و جنوبی کشور تا پایان هفته خبر داد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ​​​​​​با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه اظهار کرد: امروز در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در تهران و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی گاهی رگبار باران وزش باد و رعدوبرق ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و افزایش ابر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب شرق سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در ساعات بعدازظهر ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در این مناطق رخ می‌دهد و به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل گیلان و ارتفاعات البرز نیز افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود و پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان این وضعیت تکرار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس در غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز غربی و غرب گیلان ابرناکی و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.