شناسهٔ خبر: 176652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

تردد بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

جلفا مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در پنج ماهه اول سال جاری شاهد تردد بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه وسائط نقلیه سنگین بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در مدت ۵ ماه اول سال جاری ۲۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۳۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا تردد کرده که این آمار ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

علیزاده گفت: در همین مدت میزان محمولات ترانزیت ورودی و خروجی از مرز جلفا ۳۷۸ هزار و ۱۰۰ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در پنج ماه اول سال جاری ۲۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴ هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرده که این آمار ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

علیزاده ادامه داد: در همین مدت میزان محمولات ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۶۰ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی جلفا و ۲۳۲ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی نوردوز تردد کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده است.