شناسهٔ خبر: 176656 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد؛

هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد ریالی برای اتصال بندر شادگان به شبکه‌های برق سراسری و فیبر نوری

گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از هزینه‌کرد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به بندر شادگان و ایجاد شبکه فیبر نوری خبر داد و گفت: با اتصال به شبکه برق سراسری و ایجاد بستر پایدار ارتباطی بر پایه فیبر نوری، روند مبادلات تجاری بر بستری امن و پایدار صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، ابوطالب گرایلو، در دیدار با نماینده مردم شهرستان شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه‌های جانبی در بنادر کوچک به منظور توسعه و رونق فعالیت‌های بازرگانی، از هزینه‌کرد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به بندر شادگان و ایجاد شبکه فیبر نوری خبر داد و گفت: با تأمین برق پایدار برای توسعه بندر شادگان و تسهیل و تسریع در امر توسعه این بندر در اثر اتصال به شبکه برق سراسری و همچنین ایجاد بستر پایدار ارتباطی بر پایه فیبر نوری، روند مبادلات تجاری در بستری امن و پایدار صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تبیین رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه بنادر کوچک اظهار کرد: نگاه این سازمان به بنادر کوچک از بابت درآمدزایی نیست بلکه احداث و بهره‌برداری از بنادر کوچک با رویکرد عمل به مسئولیت اجتماعی و با هدف رونق و توسعه کسب و کار محلی است.

وی با بیان چالش‌های بر سر راه اخذ مجوزهای محیط زیستی در روند توسعه بنادر کوچک، بر هم‌افزایی دیگر عوامل و پیگیری همه‌جانبه برای اخذ این مجوزها تأکید کرد و خواستار همکاری عوامل ذی‌ربط در نیل به این موضوع شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه این اداره کل موضوع واردات کالای همراه ملوان در بنادر کوچک خوزستان را در کلیه ادوار پیگیری کرده، بر تسهیل در صدور این مجوز تأکید کرد.

گرایلو تصریح کرد: به عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در استان خوزستان همواره تلاش می‌کنیم از پروژه‌های شهر-بندر که موجب توسعه و بهبود معیشت اهالی منطقه می‌شود، حمایت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت سالانه صدهزار تنی بندر شادگان گفت: این بندر محلی در حال حاضر و با سیاست‌های کنونی با ۲۰ هزار تن فعالیت می‌کند که با توجه اینکه گمرک نقش مهمی در افزایش میزان کالاهای ورودی دارد، انتظار می‌رود با همگرایی بیشتر تمام این ظرفیت به کار گرفته شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تشریح اینکه منابع درآمدی رابطه مستقیمی به میزان ارائه خدمات به صاحبان کالا و بازرگانان دارد، گفت: توسعه بنادر تأثیر مهمی بر توسعه شهرهای بندری دارد، لذا باید کوشید که فعالیت‌های بیشتری در این بنادر صورت بگیرد.

بنا بر این گزارش، هاشم خنفری نماینده مردم شهرستان شادگان در این دیدار نیز با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، بازرگانی، گردشگری و کشاورزی شهرستان شادگان، بر بهره‌گیری از این توانمندی‌ها به منظور رفع مشکلات عدیده مردم شادگان از جمله معضل بیکاری تأکید کرد.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب مدیریتی متنوع، بر برون‌رفت از چالش‌ها با تبیین فرصت‌ها تأکید و تصریح کرد: هم‌افزایی و تعامل سازنده می‌تواند زمینه‌ساز فرصت برای تبدیل تهدیدها و محدودیت‎ها به فرصت‌ها باشد.

خنفری محوریت اقتصادی را یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برون‌رفت از چالش‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: امید است با بهره‌گیری از توانمندی‌های اقتصادی منطقه و تشریک مساعی گروهی و همگرایی بین‌بخشی، زمینه برای توسعه و ایجاد فرصت‌های بازرگانی فراهم شود.

وی با تأکید بر رفع محدودیت در واردات کالای همراه ملوان، هم افزایی گمرک و سایر دستگاه‌های متولی برای استفاده از این ظرفیت، ایجاد جذابیت بیشتر برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران را از جمله راهکارهایی برشمرد که موجب توسعه فعالیت‌ها در آن می‌شود.