شناسهٔ خبر: 176905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه شهریور ۱۴۰۳؛

حدود ۱۸ میلیون تردد بومی و غیربومی در گلستان ثبت شد

گلستان رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از یکم الی ۲۸ شهریورماه جاری و همزمان با اوج سفرهای تابستانی ۱۷ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۱۶ تردد بومی و غیربومی در استان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)،  بهرام آریان فرد رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ثبت حدود ۱۸ میلیون تردد طی شهریورماه جاری در استان، اظهارداشت: این ترددها براساس گزارشی بوده که به صورت لحظه ای از ۴۲ سامانه پلاک‌خوان و ۵۴ سامانه ترددشمار و یک سامانه توزین در حال حرکت مرکز مدیریت راههای استان مستقر در سطح استان، بدست آمده است.

به گفته وی، در این ایام در مجموع ۸۶۱ هزار و ۷۵۳ پلاک مختلف ثبت شده و از این تعداد ۵۳۴ هزار و ۷۰ پلاک غیر بومی بوده که از استان های خراسان رضوی، تهران، مازندران و خراسان شمالی به گلستان آمدند.

آریان فرد، بیشترین درصد پلاک های غیر بومی را مربوط به ۲۲ و ۲۳ شهریور با ۳۸درصد از کل پلاک ها بیان کرد و افزود: همچنین مازندران، تهران، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی بیشترین مقاصد خودروهای گلستان گزارش شده است.