شناسهٔ خبر: 177487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۶۱ میلیون تردد وسایل نقلیه در شبکه راه‌های خراسان شمالی ثبت شد

تردد تردد بیش از ۶۱ میلیون و ۵۲۱ هزار وسیله نقلیه در شبکه راه‌های خراسان شمالی طی نیمه نخست سال ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اعلام کرد: در شش ماهه امسال، بیش از ۶۱ میلیون و ۵۲۱ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت، ۵ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۳۴۷ خودرو وارد استان و ۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۹۰۱ وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که به ترتیب ۰.۶۷ درصد و ۱.۵۳ درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: محور شیروان - بجنورد و بالعکس با ثبت بیش از ۳ میلیون تردد، پرترددترین محور در این بازه زمانی بوده است.

مشتری ادامه داد: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، چمن بید - جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس بیشترین تردد را داشته‌اند، در حالی که محور گراتی - صفی آباد و بالعکس کم‌ترددترین محور ثبت شده است.

وی همچنین محور میامی - گرمه و بالعکس را دارای بالاترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین معرفی کرد و گفت: محور بجنورد - آشخانه (بیدک) و صفی آباد - گراتی دارای بیشترین سرعت متوسط تردد بوده‌اند، در حالی که محور صفی آباد - گراتی و بالعکس و جاجرم - امیرآباد (جاجرم) بالاترین درصد تخلفات سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته مشتری، بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز نیز در محورهای چمن بید - جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس و چمن بید - آشخانه (چمن بید) و بالعکس ثبت شده است.