شناسهٔ خبر: 177511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن اسلامشهر در اسرع وقت تحویل داده می‌شود

جوابیه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳، اداره کل راه و شهرسازی جوابیه پیرامون آن گزارش منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" توسط خبرگزاری رکنا مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳، اداره کل راه و شهرسازی جوابیه پیرامون آن گزارش منتشر کرد.

در متن این جوابیه چنین آمده است:

پروژه ۸۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن واوان اسلامشهر که عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است شامل دو پروژه ۲۰۰ و ۶۰۰ واحدی به شرح ذیل می باشد:

پروژه ۲۰۰ واحدی توسط شرکت مآب سازه در دست ساخت است که عملیات ساختمانی تقریبا به پایان رسیده و در مرحله نصب و راه اندازی آسانسور، پکیج، محوطه سازی و .. است.

همچنین عملیات نصب انشعابات نیز در حال انجام است و تحویل واحدها به متقاضیان پس از وصل انشعابات، تکمیل آورده اعضا، انعقاد قرارداد اجاره عرصه متقاضیان و دریافت کارت قسط بانکی در دست اقدام است که کاملا موارد به ترتیب در حال انجام بوده و مشکلی نیز وجود ندارد.

پروژه ۶۰۰ واحدی توسط شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس با پیشرفت فیزیکی ۵۹ درصد در مرحله تکمیل تیغه چینی و اجرای تاسیسات الکتریکال و مکانیکال و اجرای نمای پروژه می باشد اما به دلیل مشکلات بانکی شرکت سازنده با تاخیر و با تلاشهای مجدانه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در بهمن سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ تسهیلات بانکی شد. اما بانک مسکن تاکنون به ازای هرواحد وام ۳۰۰ میلیون تومانی پرداخت کرده و وام ۵۵۰ میلیون تومانی به دلیل مشکلات اعتباری بانک مسکن پرداخت نشده است. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اما مرتبا پی گیر بوده و در نهایت آخرین اقدام صورت گرفته برگزاری جلسه مورخ ۲/۷/۱۴۰۳ در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور نمایندگانی از متقاضیان پروژه، شرکت سازنده ، اداره کل راه و شهرسازی و انجمن صنفی انبوه سازان مسکن تهران می باشد و مقرر گردید شرکت طرح و توسعه آریا عمران پارس پروژه ۶۰۰ واحدی را در صورت تامین منابع مالی سهم آورده اعضا و بانک تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان نماید. بدیهی است اجرای این صورتجلسه مشروط به همکاری اعضا و پرداخت تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومانی توسط بانک مسکن در اسرع وقت خواهد بود. 

در پایان باید اذعان داشت درصورت همکاری موثر دستگاههای خدمت رسان و بانکهای عامل پروژه ها در اسرع وقت تحویل متقاضیان خواهد شد.