شناسهٔ خبر: 177581 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن:

۲۵۰ هزار استعلام الکترونیکی بین دستگاهی در سازمان ملی زمین و مسکن پاسخ داده شد

مهدی منصوری رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: با هدف تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیک، این سازمان با اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور از طریق گذرگاه خدمات دولت، گام بزرگی در جهت بهبود خدمات به شهروندان برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، مهدی منصوری رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان گفت: ایجاد زیرساخت‌های نوین و یکپارچه برای تبادل اطلاعات و خدمات، بین دستگاه‌های اجرایی لازمه تحقق دولت الکترونیکی پیشرفته است و با راه‌اندازی گذرگاه خدمات دولت و استفاده از فناوری «وب سرویس»، سازمان ملی زمین و مسکن می‌تواند اطلاعات و خدمات خود را به شکل موثرتری به شهروندان ارائه دهد.

منصوری توضیح داد: با این اتصال، تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استانی و زیرمجموعه‌های آن می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای تخصصی و شبکه امن این سازمان، به سرویس‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات دسترسی داشته باشند. این اقدام باعث شده است تا خدمات بهینه‌تر و سریع‌تری به شهروندان ارائه شود و مشکلات مربوط به نواقص برخی از بانک‌های اطلاعاتی مرتفع شود.

وی ادامه داد: از جمله خدماتی که در بستر GSB ارائه می‌شود می‌توان به استعلام هویتی ثبت احوال کشور، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات، دریافت نقشه از سازمان نقشه‌برداری کشور و دریافت نشانی با کدپستی از شرکت پست اشاره کرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه تصریح کرد: دو وب‌سرویس استعلام سوابق مالکیت دولتی (فرم ج) و استعلام یارانه اقشار ویژه نیز در اختیار سایر دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته است. طی ماه گذشته، بیش از ۲۵۰ هزار استعلام از این خدمات پاسخ داده شده است که نشان‌دهنده استقبال و کارایی بالای این سامانه است.

منصوری با اشاره به مزایای این سامانه افزود: اتصال به این بستر امن و اختصاصی، نه تنها موجب تسریع و بهبود فرآیندهای اداری می‌شود، بلکه با کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی شهروندان، نقش مهمی در افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی دارد. همچنین، با کاهش طول فرآیندهای اداری، حفظ امنیت اطلاعات و ارائه خدمات سریع‌تر، شهروندان می‌توانند تجربه بهتری از خدمات دولتی داشته باشند.

وی تاکید کرد: این اقدامات بخشی طرح تحول دیجیتال سازمان ملی زمین و مسکن در جهت ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیکی و تحقق کامل دولت الکترونیک است که با توسعه و تکمیل این بستر، تمامی شهروندان بتوانند به راحتی و با کمترین دغدغه، از خدمات دولتی بهره‌مند شوند.