شناسهٔ خبر: 177792 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

کشتی حامل ۴۱۵۰ تن مازوت در بندر امیرآباد پهلو گرفت

بندر امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی (مازوت) در سال جاری در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: این کشتی با محموله‌ای به ظرفیت ۴ هزار و ۱۵۰ تن جهت ترانزیت به کشورهای حوزه خلیج فارس در بندر امیرآباد پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی امیرآباد، محمدعلی موسی‌پور گرجی با بیان اینکه بندر امیرآباد از قابلیت‌ها و امکانات کم‌نظیری همچون حمل‌ونقل چندوجهی و دوش‌هایی برای تخلیه و بارگیری فله مایع برخوردار است، گفت: نخستین شناور حامل مازوت به ظرفیت ۴ هزار و ۱۵۰ تن جهت ترانزیت به کشورهای حوزه خلیج فارس در بندر امیرآباد پهلو گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهبردی این بندر در سال جاری، افزایش حجم عملیات با تکیه بر توسعه فعالیت‌های چندبعدی و ایجاد تنوع کالا در حوزه‌های بندری و صادرات و واردات کالاست. مقرر شد ۳۲ هزار تن مازوت جهت ترانزیت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد و حمل ریلی به بندر عباس انجام شود که نخستین شناور حامل ۴ هزار و ۱۵۰ تن مازوت در اسکله بندر امیرآباد پهلو گرفت و تخلیه آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این محموله از یکی از کشورهای حوزه C.I.S به بندر امیرآباد وارد شده، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و پیگیری صاحبان کالا جهت رونق ترانزیت مواد سوختی و رایزنی با کشورهای همسایه شمالی، این روند تداوم داشته و شاهد رشد چشمگیری در ترانزیت انواع کالا و سوخت از این بندر باشیم.

موسی‌پور گرجی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر امیرآباد و با در نظر گرفتن ملاحظات خاص ایمنی، کشتی‌های حامل مواد سوختی با ظرفیت‌های مختلف در این بندر قابلیت پهلوگیری دارند.

گفتنی است بندر امیرآباد علاوه بر قابلیت تخلیه و بارگیری فله مایع در اسکله و تخلیه و بارگیری همزمان جاده‌ای و ریلی، دارای مخازن نگهداری مواد نفتی در اراضی پشتیبانی است که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هدف افزایش مراودات نفتی با کشورهای حوزه خزر احداث شده است.