شناسهٔ خبر: 17780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

نقاط پرحادثه محورهای خراسان جنوبی بازنگری می شود

بازدید نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی برای شناسایی نقاط جدید در حال بازنگری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در مراسم افتتاح پروژه های راه و شهرسازی شهرستان سرایان از شروع بازنگری و شناسایی نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خبر داد و گفت:

بر اساس آیین نامه جدیدی که از طرف کمیسیون ایمنی راه های کشور به استان ابلاغ شده باید در یک کمیسیون مشترک بین راه و شهرسازی، پلیس راه و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان این نقاط بر اساس ضوابط جدید شناسایی و بازنگری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: براساس آیین نامه جدید نقاط حادثه خیز در حال بازنگری است و تا ۲۰ روز آینده نتایج آن اعلام می شود.

وی افزود: بعد از این که این نقاط بر مبنای فرمول جدید شناسایی شد برای پالایش به وزارت متبوع ارسال و نتایج نهایی را به استان اعلام می نمایند.

به گفته وی، سال گذشته ۵۴ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شد که آشکارسازی و تابلوگذاری آن برای کوتاه مدت انجام و برای بلند مدت هم هر سال با توجه به اعتباری که از منابع ملی برای این منظور اختصاص می یابد اقدامات ایمنی انجام می شود.

وی با اشاره به ایمن سازی نقاطی از جمله، سه راهی سردخانه بیرجند، امیرآباد، پیچ اصفهک بشرویه، ورودی قاین، سه راهی شوشود بیرجند در سال گذشته افزود: اعتباری که برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز در سال آینده پیش بینی خواهد شد.

نظر شما