شناسهٔ خبر: 177902 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور از ۱۱ تا ۱۴ مهر

بزرگراه مرکز مدیریت راه‌های کشور محدودیت‌های ترافیکی در روزهای چهارشنبه تا شنبه (۱۱ تا ۱۴ مهرماه) در سطح برخی از محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد موتورسیکلت‌ها به استثناء موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۱ مهر تا ساعت ۷ صبح روز شنبه ۱۴ مهرماه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد خودروهای تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع بوده و بر اساس پیش‌بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک، از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۱ مهر از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محور به طور کامل مسدود خواهد شد.

از ساعت ۱۷ و ز ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) محدودیت یک‌طرفه اعمال شده و با اتمام اجرای این طرح در ساعت ۲۴، تردد وسایل نقلیه در مسیر دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، از ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۳ مهرماه محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس انجام و از ساعت ۱۵ از ابتدای پل زنگوله، انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، محور به طور کامل مسدود خواهد شد.

گفتنی است محدودیت یک‌طرفه از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) اعمال شده و از ساعت ۲۳ این روز و با اتمام طرح، تردد وسایل نقلیه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دوطرفه انجام می‌شود، البته در صورت کم حجم بودن ترافیک محور، اتمام طرح محدودیت یک‌طرفه پیش از زمان اعلام شده اجرایی می‌شود.

با اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده اما در روزهای اعمال محدودیت، از ساعت ۱۱ از میدان امیرکبیر تردد برای خودروهایی که قصد عزیمت به سمت چالوس را دارند، ممنوع است.

از سویی تردد انواع خودروی تریلر همچنان در محور هراز و بالعکس ممنوع بوده و در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه، در روز جمعه ۱۳ مهرماه محدودیت یک‌طرفه مقطعی به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

تردد خودروهای کامیون و کامیونت (به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۱ مهر و همچنین از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ مهر) از محور هراز ممنوع اعلام شده است.

بر پایه این گزارش، محدودیت ترافیکی یک‌طرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز جمعه ۱۳ مهرماه از انتهای محور نقطه پل حاجی‌آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به سمت خروجی فشم انجام خواهد شد.