شناسهٔ خبر: 178188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه گذشته انجام شده است:

بهسازی، زیرسازی و آسفالت ریزی بیش از ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی درشهرستان مشگین شهر

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته احداث، زیرسازی، بهسازی و آسفالت ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا فرج‌پور، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان با بیان این خبر که بیش از ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان در ۶ماهه گذشته احداث، زیرسازی، بهسازی و آسفالت‌ریزی شده است، گفت: از میزان ۵۰ کیلومتر عملیات بهسازی و زیرسازی ۶ کیلومتر راه روستایی احداث، بیش از ۱۶ کیلومتر زیرسازی و بهسازی و ۳۱ کیلومتر نیز آسفالت‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با استفاده از ۷۱۳ تن آسفالت سردوگرم لکه‌گیری شده افزود: در ۶ماهه گذشته اصلاح و بازسازی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در این مدت اصلاح افتادگی ۳۰۲ کیلومتر از شانه راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه در پرتگاه‌ها ۴۸۰ مترمکعب مصالح دپوریزی کرده و ۳۲۰ مترمکعب پاک‌سازی و برداشت نخاله ساختمانی در بزرگراه و جاده قدیم انجام داده‌اند.

فرج‌پور در مدت یاد شده از تسطیح و رگلاژ بیش از ۲ هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی در شهرستان مشگین شهر خبر داد و خاطرنشان شد: در ۶ماهه گذشته راهداران ۵۱۹ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را خط‌کشی کرده‌اند.

وی با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی باهدف جلوگیری از تجاوز به حریم راه، ابلاغ ۱۲۱ مورد اخطار کتبی به متخلفان را یادآور شد و گفت: تاکنون از ۹ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورت‌جلسه با عوامل نیروی انتظامی شهرستان پیشگیری شده، ۲ مورد تخریب با حکم قضایی انجام‌گرفته،۱۸  عدد تابلو و بنر غیرمجاز برچیده شده و ۱۷ مورد مجوز ساخت‌وساز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در ۶ماهه گذشته به جابه‌جایی ۱۰۰ هزار تن کالا از این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در مدت یاد شده حدود ۱۲۲ هزار نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است.

فرج‌پور بازگشایی ۱۰۴ دستگاه آبچکان پل‌ها و پاک‌سازی قرنیز پل‌ها، رنگ‌آمیزی ۵۷۰ متر سرعت‌کاه‌ها، رنگ‌آمیزی ۳ دستگاه سایبان، رنگ‌آمیزی ۱۰۲۷ متر نرده پل‌ها، نصب ۵۱۷ عدد تابلوهای ایمنی، تعمیر و ترفیع ۱۳۴ شاخه گاردریل، شستشوی ۲۶۳۵ عدد علائم راهنمایی‌ورانندگی، انجام ۴۰ کیلومتر برف‌روبی راه‌های روستایی و ۵۰ تن نمک‌پاشی و نگهداری ۷۵ عدد چراغ‌های چشمک‌زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ماهه گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۰۸.۵ کیلومتر راه را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴ کیلومتر بزرگراه،۱۳۴.۵ راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی،۵۱۷ کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷ راه شوسه،۲۸۴.۷ راه خاکی، ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.