شناسهٔ خبر: 178229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۵ نقطه مستعد حادثه در محور خمین - الیگودرز

شیخی اراک رئیس اداره نگهداری حریم و ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ایجاد روشنایی نقطه‌ای و طولی در محدوده ۵ روستا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد شیخی رئیس اداره نگهداری حریم و ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت برقراری شرایط ایمن برای کاربران جاده‌ای از ایجاد روشنایی نقطه‌ای و طولی در محورهای شهرستان خمین خبر داد و اظهار کرد: محور خمین-الیگودرز یکی از پرحادثه‌ترین محورهای استان بوده که اقدامات خوبی در راستای رفع خطر در این مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه به علت اهمیت این موضوع و در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، ایمن‌سازی محور خمین- الیگودرز در دستور کار قرار گرفته بود، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در این مسیر انجام شده نصب و به‌روزرسانی روشنایی در تقاطع آنتنی پنج روستا است.

رئیس اداره نگهداری حریم و ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه این ۵ روستا شامل روستاهای فرج‌آباد، عکس آباد، نصرآباد و رضاآباد، زینل‌آباد و امیریه(زرشک) می‌شود، افزود: با این اقدام هم محل اتصال به جاده و هم طول محور که تقریباً دو کیلومتر بوده با استفاده از ۴۵ تیر چراغ برق روشن شده است.

شیخی یادآور شد: این پروژه به صورت پیمانی و از محل اعتبارات استانی با اعتبار حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به روشنایی محور خمین به محلات نیز افزود: کابل‌کشی هوایی برای روشنایی این محور به طول حدود ۵ کیلومتر نیز انجام شده و تنها اتصال آن به شبکه برق باقی مانده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره نگهداری حریم و ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به وضعیت روشنایی این شهرستان به سمت اراک نیز گفت: از ابتدای خمین تا شهرک صنعتی به طول ۹ کیلومتر روشنایی دارد البته در بخش‌هایی از جاده نواقصی وجود دارد که در حال رفع آن نیز هستیم.

شیخی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات، شانه سازی و تسطیح قنو، اصلاح شیب شیروانی و آزادسازی حریم در چهار محور خمین- شازند، خمین- رباط مراد، محور گلدشت- آشیانه و خمین- نی شهر انجام شده که نسبت به سال های قبل حجم بالایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط‌کشی کلیه محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی محورهای خمین طی ۶ ماه ابتدای سال به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام شده که از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شده است.