شناسهٔ خبر: 178259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی انشعابات عمومی شهرک مسکونی سردار شهید سلیمانی اردبیل/کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه به زمین زده شد

بیبینید: آغاز عملیات اجرایی انشعابات عمومی و احداث مدرسه 12 کلاسه در شهرک نهضت ملی مسکن سردار شهید سلیمانی اردبیل با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولین دستگاههای خدمات رسان معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی پروژه های مربوط به انشعابات عمومی در شهرک نهضت ملی مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، صمد علامه معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های انشعابات عمومی در شهرک نهضت ملی مسکن شهید سلیمانی که با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مسئولین دستگاه‌های خدمات رسان در شهرک نهضت ملی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول طرح آبرسانی، خط انتقال فاضلاب و همچنین برق رسانی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن واقع در شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی اردبیل آغاز شد.

وی افزود: مجری طرح آبرسانی و خط انتقال فاضلاب شهرک سردار شهید سلیمانی اردبیل، شرکت آب و فاضلاب استان بوده و این پروژه با اعتبار اولیه یک هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال برای بهره‌مندی ۱۶ هزار خانوار طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۸۷ کیلومتر و پمپاژ ۷۵۲ لیتر در ثانیه و با ایجاد یک باب مخزن، ۱۱ میلیون متر مکعب در سال به واحدهای مسکونی این شهرک آبرسانی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با ورود و مشارکت صندوق ملی مسکن و همچنین استانداری اردبیل اجرای پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌ها و خدمات و انشعابات عمومی با شتاب بیشتری اجرا خواهد شد.

علامه خاطر نشان کرد: در همین راستا و در جهت احداث فضاهای آموزشی سه قطعه زمین در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفته است، که امروز کلنگ احداث یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه توسط استاندار اردبیل در شهرک شهید سلیمانی به زمین زده شد.

عضو شورای مسکن استان تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز احداث این واحد آموزشی ۱۲ کلاسه توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده و با نظارت و تایید اداره کل نوسازی مدارس استان به حساب پیمانکار پروژه واریز خواهد شد.

 وی گفت: احداث پست توزیع نیروی برق در این شهرک با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آغاز گردید.

 معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از اهتمام جدی استاندار اردبیل اظهار داشت: نزدیک به ۱۶ هزار واحد مسکونی در شهرک سردار شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های طرح نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۶۴۵ هکتار در حال احداث است.