شناسهٔ خبر: 178288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل ۱۲ ملیون تن بار از مبدا آذربایجان شرقی

معاون معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از حمل ۱۲ میلیون تن بار از مبدا استان در ۶ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی؛ کاظم تیمورزاده؛ معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: امسال ۸۴۱ هزار و ۲۳۷ فقره توسط شرکت‌های حمل بار در استان صادر شده است.

وی تعداد بارنامه‌های صادر شده توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی را هم ۶۶ هزار و ۳۶۸ فقره اعلام کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان هم دو میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۰۵ مسافر را جا به جا کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

تیمورزاده میزان تردد کامیون از مرز نوردوز را ۷۵ هزار و ۳۲۴ دستگاه و میزان تردد مسافر از این پایانه مرزی را ۲۸۴ هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد که به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد نسبت به شش ماهه اول سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان تردد کامیون از مرز جلفا را هم ۵۹ هزار و ۹۵۷ نفر اعلام و اضافه کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی تردد مسافر از مرز جلفا گفت: در نیمه اول امسال ۷۴ هزار و ۲۶۶ نفر از مرز جلفا تردد کرده‌اند.