شناسهٔ خبر: 178292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خبر داد؛

عملیات آماده سازی ۲۶۰ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن سمنان آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از آغاز عملیات آماده سازی شهرک ۲۰۵ هکتاری و ۵۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اظهار کرد: عملیات آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری و ۵۵ هکتاری توسط شهرداری سمنان و سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان آغاز شد.

حسینی طباطبایی ادامه داد: الحاق شهرک ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان به محدوده شهر با تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در آبان ماه سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و این سایت جدید مسکونی در محدوده پل جهاد تا دانشگاه سمنان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به جمعیت پذیری بیش از ۳۰ هزار نفر در این شهرک افزود: در فاز اول این شهرک به یک هزار و ۷۲۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در قالب گروه‌های چهار نفره (خودساز) اراضی واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن، در مرحله اول به ۵۸۷ مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قالب گروه دو نفره و یا تک نفره زمین اعطا می‌شود.

حسینی طباطبایی ادامه داد: واگذاری اراضی به نیروهای مسلح به منظور تامین مسکن کارکنان، واگذاری اراضی به ایثارگران در راستای قانون خدمات جامع ایثارگری و تخصیص اراضی جهت ساخت پروژه‌های انبوه ساز از دیگر برنامه‌های اجرایی شهرک ۲۰۵ هکتاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به آغاز عملیات سایت ۵۵ هکتاری نهضت ملی مسکن ادامه داد: این سایت در مجاورت پارک سوکان قرار دارد و تاکنون ۳۸۴ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت واگذار شده است و متقاضیان پس از انجام عملیات خاک‌برداری سایت می‌توانند عملیات ساخت خانه‌های یک طبقه خود را آغاز کنند.

حسینی طباطبایی تاکید کرد: در سایت ۵۵ هکتاری، فاز سوم ۱۲۲ خانه‌های یک طبقه حیاط دار معوض ناایمن مسکن مهر سمنان اجرا می‌شود.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ۶۳۸ هکتار زمین جهت اجرای طرح در استان تامین شده است که با توجه به تعدادی بالای متقاضیان در مرکز استان، تامین ۲۹۶ هکتار زمین در شهرستان سمنان صورت گرفت.