شناسهٔ خبر: 17832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی:

لغو تحریم‌ها تاثیری بر بازار مسکن نداشت/ آغاز رونق مسکن از نیمه ۹۵

حامد مظاهریان معاون وزیرراه وشهرسازی گفت: مسکن کالای بومی است و لغو تحریمها تاثیر کوتاه مدت در این بخش ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: تولید مسکن متکی به مسائل مستقیم تحریم نبوده  است اما با کاهش هزینه ها ، مبادلات کاهش پیدا می کند و فناورهای مدرن وارد می شود که در دراز مدت در بازار مسکن تاثیر گذار خواهد بود.

وی درباره ورود سرمایه گذاری های جدید به بخش مسکن گفت: ورود سرمایه به بخش مسکن در میان مدت و بلندمدت، تاثیرگذار است و به خروج از رکود بازار مسکن کمک می کند.

مظاهریان درباره تحولات بازار مسکن گفت : تا پایان سال هیچگونه اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهیم داشت و سال آینده نیز تغییرات چندانی در بازار اتفاق نمی افتد اما از نیمه دوم سال ۹۵ بخش مسکن خیز خروج از رکود را آغاز خواهد کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد : سال آینده قیمت مسکن نسبت به نرخ تورم افزایش خواهد داشت.

وی افزود: به دلیل ورود وام ها از نیمه سال ۹۵ مردم برای خرید اقدام می کنند و با افزایش تقاضا و عرضه مسکن شاهد تعادل در بازار خواهیم بود.

مظاهریان گفت : تاکنون ۳۷ هزار نفر در وام مسکن یکم با سود ۱۴درصدی ثبت نام کردند که پیش بینی ما بیشتر از این تعداد بوده اما میزان تقاضا قابل قبول است و در این شرایط اقتصادی به صورت نسبی موفق ارزیابی می شود.

وی افزود:‌ وام ها برای قشر متوسط جامعه تعیین شده و بازپرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی ۱۴ سال است و قشر متوسط توانایی پرداخت آن را دارند.

مظاهریان تاکید کرد: برای دهک های پایین جامعه باید برنامه دیگری داشته باشیم که برنامه ها به رفاه اجتماعی بر می گردد.

نظر شما