شناسهٔ خبر: 178358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماه گذشته انجام شد؛

خط کشی ۸۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی خراسان شمالی

خط کشی در ۶ ماه گذشته، ۸۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی خراسان شمالی با هزینه کرد ۹ میلیارد تومان اعتبار خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، حامد معروف معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در نیمه نخست امسال عملیات خط‌کشی ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی استان با هزینه کرد ۹ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: خط کشی جاده‌ها به منظور افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی انجام می‌شود.

این مسئول اجرای علائم افقی و خط نوشته‌ها به طول ۱۲هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعمیرات و نصب حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل به طول ۷ کیلومتر را از جمله اقدامات حوزه ایمنی راه و حریم در این مدت برشمرد و اظهار کرد: ۱۲ هزار عدد علائم ایمنی راه‌ها (اخطاری، انتظامی، مسیر نما و...) و ۴۵۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پر تصادف، راه‌های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷۰ عدد سر گاردریل (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، موانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحیه انتقالی پل‌ها ایمن سازی شد.