به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی؛ هادی مومنی، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با اشاره به روند اجرای پروژه کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: کریدور لجستیک بندر شهید بهشتی (حد فاصل کمربندی جنوبی بندر چابهار) یکی از پروژههای استراتژیک این بندر است که با پیشرفت ۹۵ درصدی در دست تکمیل قرار دارد.
وی افزود: تکمیل این پروژه موجب تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به بندر شهید بهشتی، اتصال طرح توسعه بندر شهید بهشتی به شبکه راه اصلی و راه آهن سراسری کشور میشود.
به گفته معاون فنی و مهندسی بندر چابهار، افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات و همچنین تسهیل تردد و دسترسی بیدغدغه عموم مردم و گردشگران به پارک تفریحی و گردشگری بهاران چابهار از طریق زیرگذر صیاد، از دیگر امتیازات این راهگذر لجستیکی قلمداد میشود.
وی افزود: این پروژه شامل ۶ خط تندرو، ۲ خط ریل رفت و برگشت، ۲ خط کندرو شمالی، ۴ خط کندرو جنوبی و همچنین زیرگذر بلوار صیاد و ۴ کانال آبرو است که با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیون دلار از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا و تکمیل است.
مومنی توضیح داد: بندر چابهار به دلیل قرارگیری در کریدورهای بینالمللی و بهرهمندی از آبهای عمیق اقیانوسی، یک بندر مهم و راهبردی برای کشور است که ضرورت دارد به شیوههای مختلف حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی متصل باشد.
معاون فنی و مهندسی بندر چابهار تأکید کرد: این پروژه با احداث بسترسازی، احداث جاده کریدور، احداث دیوارهای حایل شمالی و جنوبی، احداث زیرگذر به سمت دریا بزرگ، نصب گاردریلها و سیستم روشنایی و بسترسازی مسیر راه آهن، به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده است که طی یک ماه آینده اتصال بندر شهید بهشتی به جاده اصلی و مسیر تردد عموم مردم به سمت پارک بهاران از طریق زیرگذر بلوار صیاد مورد بهرهبرداری کامل قرار خواهد گرفت.