به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه به سمت مرز خسروی خبر داد و گفت: طول این مسیر ۲۶۳ کیلومتر است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد زیرسازی مسیر خط ریلی کرمانشاه تا اسلامآباد غرب انجام شده است.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: تکمیل پروژه راهآهن کرمانشاه به سمت مرز خسروی بیش از چهار سال زمان میبرد.
وی با بیان اینکه حملونقل ریلی یک حملونقل سبز است، افزود: حملونقل ریلی به جهت مصرف سوخت کمتر، جابهجایی بار بیشتر و همینطور کنترل سوانح و تصادفات جادهای نسبت به سایر شاخههای حملونقل از مزیتهای زیادی برخوردار است.
خطیبی اظهار کرد: ایران به لحاظ ژئوپلیتیکی در یک موقعیت ویژهای قرار گرفته است. این موقعیت از دیرباز موردتوجه کشورهای جهان بهخصوص ممالک همسایه بوده است.
این مقام مسئول گفت: امروز چیزی که خیلی مهم است جدا از موقعیت ژئوپلیتیکی رسیدن کشور به یک شرایط ژئواکونومیک است.
وی افزود: اقتصادی و بهصرفهبودن جابهجایی بار و مسافر شرط تعیینکننده و مهم است برای اینکه بتوان از این فرصتهای خدادادی استفاده بهینه کرد.
خطیبی یادآور شد: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این است که طبق اسناد و برنامههای بالادستی تکلیف شده کریدورهای شمال - جنوب و شرق و غرب را با اولویت، تکمیل کند و به بهرهبرداری برساند.