شناسهٔ خبر: 178502 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استان البرز رتبه اول کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای برون شهری را کسب کرد

علی  زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: استان البرز در پنج ماهه نخست سال جاری رتبه نخست کاهش تصادف برون شهری و روستایی را در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، علی زندی‌فر، مدیر کل این اداره، از کاهش حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و اعلام کرد: بر اساس آمار دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، این اداره‌کل موفق به کسب رتبه اول کشوری در کاهش تصادفات برون‌شهری و روستایی شده است.

زندی‌فر افزود: در این بازه زمانی، در حوزه راه‌های برون‌شهری ۲۵.۵ درصد و در مجموع راه‌های برون‌شهری و روستایی ۲۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش تصادفات ثبت شده است. 

وی تصریح کرد: این موفقیت نتیجه تلاش‌های جدی در ایمن‌سازی، بهسازی جاده‌ها و فرهنگ‌سازی در استان البرز است. با وجود حجم بالای تردد در محورهای استان، به دلیل عبور ۱۴ استان از مسیرهای مواصلاتی این استان، اقدامات انجام شده توسط ادارات و ارگان‌های مرتبط باعث کاهش آمار تلفات و کسب این رتبه شده است.

زندی‌فر در پایان ابراز امیدواری کرد: با ادامه این اقدامات، آمار تصادفات در استان کاهش بیشتری یافته و مسافران با آسودگی خاطر سفر کنند.