شناسهٔ خبر: 178852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری زمین رایگان به ۷۰۵۶ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در استان خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در اجرای طرح جوانی جمعیت تاکنون به ۷ هزار و ۵۶ خانوار، در استان خراسان رضوی زمین واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، از واگذاری زمین رایگان به ۷ هزار و ۵۶ خانوار مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: بر اساس این قانون، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان طرح است، تاکنون برای ۷ هزار و ۵۶ خانوار، زمین در سراسر استان خراسان رضوی تأمین و واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در خراسان رضوی، در شهرهای با نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد مجاز به واگذاری زمین هستیم که تا کنون در ۲۸ شهر استان زمین در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

به استناد ماده سه این قانون، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و یا دارای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال باشند، و فرم «ج» آن‌ها قرمز باشد، باهدف تشویق، فرم جیم قرمز، مانع واگذاری نخواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: این زمین‌ها در قطعات با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع و به‌صورت رایگان به متقاضیان واگذار شده و صرفاً هزینه آماده‌سازی زمین اخذ می‌شود.

داعی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان، می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند.