شناسهٔ خبر: 178864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق تولید ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی در سه ساله اول برنامه اجرایی بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی

بابک نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از تولید ۲۱ هزار و ۶۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال اول برنامه اجرایی بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: نوسازی بافت فرسوده یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت راه و شهرسازی است که توسط تدوین برنامه‌های منسجم توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در حال پیشبرد است.

وی عنوان کرد: اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار شهری است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و قوانین ابلاغی، بسته‌های تشویقی متعددی جهت نوسازی بافت فرسوده توسط وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است که شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

نجفیان در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری افزود: طبق رتبه بندی اخیر ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی، این استان در تحقق برنامه‌های تولید مسکن در حوزه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشوری را اخذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان آذربایجان شرقی در سه سال اول برنامه تولید مسکن ۲۱ هزار و ۶۵۵ واحد مسکونی است و این عملکرد، قابل توجه است.

این مقام مسئول یادآور شد: برای سال جدید مبنای ارزیابی عملکرد، برنامه هفتم توسعه کشور است که در تیرماه سال جاری ابلاغ و بر مبنای آن برای کل کشور در سال اول ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جهت احداث در بافت فرسوده پیش‌بینی شده است که سهم استان آذربایجان شرقی ۵ هزار و۲۰۰ واحد مسکونی است که ۱ هزار و ۴۴۱ واحد آن تحقق یافته و مابقی در ماه‌های آتی جهت نوسازی برنامه ریزی شده است.