شناسهٔ خبر: 178919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

اجرای ۵۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی در شهرستان پارس آباد

اجرای 50 کیلومتر توسعه بزرگراهی در شهرستان پارس آباد مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای ۵۰ کیلومتر توسعه بزرگراهی شهرستان مرزی پارس آباد در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان پارس آباد مغان اظهار کرد: محور سربند - پارس آباد بطول ۲۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر از این محور در سال‌های گذشته زیر ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن با قوت در حال انجام است که با احداث سه دستگاه پل خاص و دو دستگاه زیرگذر شاهد اتصال این محور به شریان بزرگراهی استان خواهیم بود.

وی افزود: با اتمام آسفالت لایه دوم این پروژه و تکمیل ابنیه‌های مذکور و همچنین ایمن سازی پروژه با نصب علائم ایمنی، گاردریل، حفاظ و خط کشی این مسیر ۱۰ کیلومتری به بهره برداری خواهد رسید.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه این بازدید از پروژه احداث باند دوم سه راهی سربند - سه راهی مشکین شهر خاطر نشان کرد: این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده که ۲۸ کیلومتر از عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده و در مرحله اجرای آسفالت است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا ۲ ماه آینده اجرای عملیات آسفالت لایه اول ۲۸ کیلومتر از این بزرگراه انجام خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: پروژه‌های بزرگراهی شهرستان پارس آباد با تلاش پیمانکاران و عوامل اجرایی فعال بوده، ولی از بابت تخصیص منابع مالی در وضعیت خوبی قرار نداریم و مطالبات پیمانکاران این دو پروژه مهم به مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده توسط مجموعه راه و شهرسازی و سایر مسئولان ارشد استان، اعتبار خوبی به پروژه های بزرگراهی در سطح استان تزریق خواهد شد.

حیدری به پروژه‌های دیگر حوزه راه و شهرسازی پارس آباد اشاره کرد و ادامه داد: احداث ساختمان کتابخانه عمومی شهر پارس آباد با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال اجراست که با تخصیص به موقع اعتبارات لازم و مصوب این پروژه فرهنگی در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه در حال احداث ساختمان فرمانداری شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: ساختمان فرمانداری شهرستان پارس آباد هم با پیشرفت ۶۰ درصدی در مرحله نازک کاری و اجرای تاسیسات است و نمای این ساختمان درحال اتمام بوده که امیدوارم با تامین به موقع منابع مالی این پروژه دولتی در هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.