شناسهٔ خبر: 179061 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

جزییات واگذاری مسکن به خانواده‌های داغ‌دیده معدن طبس از زبان وزیر راه

وزیر در حیاط دولت وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت جزییات واگذاری مسکن به خانواده‌های داغ‌دیده معدن طبس را توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۵ مهرماه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به خبر اهدای واحدهای مسکونی به بازماندگان معدنچیان طبس عنوان کرد: بنا بر تاکید رئیس‌جمهور و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مقرر شد به خانواده‌های داغدیده فاقد مسکن با پراکنش مختلف در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و گلستان، مسکن با قرارداد واگذاری‌ به سرپرست خانواده و فرزندانشان تعلق بگیرد.

وی افزود: قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم به خانواده‌های داغ‌دیده حادثه معدن طبس مسکن می‌کنیم.

اولویت‌های برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی به زودی تعیین می‌شود

صادق با تاکید بر اینکه اولویت‌های برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی به زودی تعیین می‌شود و با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای تبیین اولویت‌های قابل اجرای برنامه هفتم توسعه در تمامی دستگاه‌های اجرایی گفت: تیم کارشناسی ما در وزارتخانه در حال بررسی زمینه اجرای هریک از مفاد برنامه هفتم است و به زودی گزارش نهایی را برای دفتر رییس جمهور ارسال خواهیم کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت قانون جهش تولید مسکن توضیح داد: متأسفانه به دلیل عدم تزریق منابع مالی در تسهیلات مورد نیاز برای متقاضیان مسکن، رکودی از بهمن سال گذشته گریبانگیر خانواده‌ها در سراسر کشور شده بود. با پیگیری‌های انجام شده و کمک نمایندگان مجلس، به ویژه کمیسیون عمران، منابعی برای جبران عقب‌ماندگی از بهمن ماه سال گذشته تزریق کردیم.

متعهد به تامین مسکن ۷۸۰ هزار متقاضی هستیم

صادق ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در انتظار مشارکت بانک‌ها هستند و ما به دنبال تسریع در تسهیلات و اقدامات بعدی هستیم. همچنین، دولت در دستور کار خود موضوعات جدیدی دارد و بر اساس قانون برنامه هفتم، تعهداتی که در سال‌های گذشته داده‌ایم باید اجرایی شوند. حدود ۷۸۰ هزار نفر از مردم پول واریز کرده‌اند و ما متعهد به تأمین مسکن برای آن‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: قانون جوانی جمعیت نیز در جای خود قرار دارد و تمامی موارد مربوط به آن باید بر اساس بودجه‌های تخصیص‌یافته پیش برود.

وزیر راه و شهرسازی درباره موضوع اجاره بها، گفت: موضوع اجاره بها فقط به وزارت راه و شهرسازی ارتباط پیدا نمی کند، به طور حتم باید نظارت های ما قوی تر شود و در این خصوص برنامه هایی داشته باشیم که بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. این موضوع همچنین به تورم کشور مرتبط است.

صادق افزود: با توجه به ابهاماتی که در اعداد و ارقام مسکن همچون بحث ساخت و تحویل وجود دارد، به‌زودی یک جلسه تخصصی صرف مسکن برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: تفاهمات با کشور عراق در جهت اجرای توافقات قبلی بوده است؛ به طور مثال سفری به عراق و شلمچه داشتیم و قراردادها و اقدامات اجرایی که مدت ها انجام نمی‌شد، بعد از سفر به اجرا در آمد.