شناسهٔ خبر: 179067 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جمع‌آوری تابلوها و بیلبورد تبلیغاتی غیرمجاز از محورهای خوزستان

بیلبورد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ تابلو و بیلبورد تبلیغاتی غیرمجاز از محورهای جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، زینب اورکی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به شناسایی ۴۱ تابلو و بیلبورد غیرمجاز در محورهای استان، اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ تابلو تاکنون جمع آوری شده است.

وی افزود: بر اساس قانون ایمنی راه‌ها نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها باید تنها با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و طی شدن روال مربوطه شامل مکان‌یابی صحیح محل نصب تابلو، میزان بازتابش نور و … انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: به دلیل آشنا نبودن اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها، برخی از این افراد تابلوهایی را به صورت غیرمجاز نصب می‌کنند که این کار موجب اختلال در ایمنی و ترافیک و بروز مشکلاتی در جاده‌ها از جمله سوانح رانندگی می‌شود.

اورکی رعایت اصول ایمنی را لازمه اخذ مجوز نصب تابلو دانست و گفت: متقاضیان برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به اداره کل حمل و نقل استان نسبت به اخذ مجوز مطابق استانداردهای لازم اقدام کنند.

 وی یادآور شد: مراحل صدور مجوز برای نصب علایم تبلیغاتی و اختصاصی دارای فرایند قانونی است که طی آن قبل از ساخت یا نصب هرگونه علائم تبلیغاتی باید مجوز مربوطه طبق شرایط و ضوابط اخذ شود.
 اورکی ادامه داد: مکان یابی تابلوهای تبلیغاتی نیز با توجه به فاکتورهای مختلف ایمنی عبور و مرور و ترافیک و نیز بررسی پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده در منطقه، توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت می‌گیرد.