شناسهٔ خبر: 179282 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با دبیرکل تراسیکا مطرح شد؛

اجلاس وزرای کشورهای عضو تراسیکا ظرف ۳ ماه آینده در تهران برگزار می‌شود

ببینید | دیدار وزیر راه و شهرسازی با دبیر کل تراسیکا وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با دبیرکل تراسیکا ضمن ارایه ابتکارات ایران برای افزایش همکاری کشورهای عضو تراسیکا و ارتقای نقش ترانزیتی ایران در منطقه، از آمادگی برای برگزاری اجلاس وزرای کشورهای عضو تراسیکا ظرف ۳ ماه آینده به میزبانی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی عصر امروز ۲۸ مهرماه با آست آساوبایوف دبیرکل تراسیکا در ساختمان دادمان وزرات راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس بین دولتی تراسیکا (کریدور حمل و نقل اروپا، قفقاز، آسیا) طی سفری دو روزه  از مقر دبیرخانه تراسیکا در باکو به شکل زمینی به آستارا سفر و از خطوط ریلی و جاده‌ای این مسیر بازدید کرد و نهایتا به تهران آمد تا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای برگزاری اجلاس وزرای تراسیکا و انتقال ریاست دوره‌ای تراسیکا مذاکره و گفت‌وگو کند. 

به گفته امین ترفع سرپرست امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی، امسال اجلاس وزرای تراسیکا به ریاست کشورمان و با حضور ۱۴ کشور عضو تراسیکا، بهمن ماه (فوریه ۲۰۲۵) در تهران برگزار خواهد شد.

ترفع افزود: مقرر شده است تا اجلاس وزرای تراسیکا ظرف ۳ ماه آینده به میزبانی و ریاست کشورمان برگزار شود که مقدمات این کار در جلسه امروز به بحث گذاشته شد.  

سرپرست امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در نشست امروز وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دبیرکل تراسیکا، ابتکارات ایران به عنوان رییس تراسیکا ارایه و تاکید شد که این ابتکارات شامل افزایش همکاری کشورهای عضو تراسیکا و ارتقای نقش ترانزیتی ایران در منطقه است.

ترفع ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص انجام ابتکارات دستورات لازم را صادر و اعلام آمادگی کرد تا اجلاس وزرا با بالاترین کیفیت در سه ماه آینده در تهران برگزار شود.

گفتنی است، رییس بین دولتی تراسیکا امروز در تهران با سید جلال الدین علوی سبزواری مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چند جانبه و بین المللی وزارت خارجه، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفتگو کرد.